Data actualització: 10.09.2012
Informació:
Curs per a la utilització didàctica de l'aula de tecnologia

Aquesta formació es planifica per tal que el professorat conegui l'organització i equipament de l'aula de tecnologia i l'integri a les activitats didàctiques d'aula, amb un ús segur de les eines i instruments en la realització de projectes didàctics. És especialment indicat per al professorat que s'incorpora de nou a l'àrea de tecnologia o per aquells que volen millorar ús dels equipaments generals de l'aula.

Destinataris
  • El professorat dels centres docents públics de secundària que s'incorpora de nou a l'àrea de Tecnologia o aquells que volen millorar ús dels equipaments generals de l'aula.
Objectius
  • Presentar l'equipament i els materials que constitueixen l'aula de tecnologia.
  • Oferir pautes que permetin l'aprofitament dels materials de l'aula com a recursos didàctics en l'aplicació del currículum de l'àrea de tecnologia.
  • Utilitzar les màquines i aparells a fi de descobrir les seves aplicacions didàctiques i mostrar les normes d'ús, conservació i seguretat.
  • Poder realitzar un projecte tecnologic escolar complert.
  • Presentació dels objectius i continguts del curs.
  • Descripció general de l'equipament de l'aula:
    • mobiliari, conjunts d'eines i elements de base. Organització i gestió.
  • Presentació de recursos generals per a l'ensenyament de la tecnologia.
  • Les màquines:
    • La plegadora i l'emmotlladora de plàstics.
    • Operacions que realitzen.
    • Identificació i descripció de les seves parts.
    • Normes d'ús, conservació i seguretat.
    • Aplicacions didàctiques.
  • El conjunt d'eines bàsiques de taller. Ús i normes de seguretat.
  • Els conjunts d'operadors elèctrics i d'elements mecànics: aplicacions didàctiques. Possibilitats de tractament interdisciplinari.
  • Proposta de realització de projectes utilitzant l'equipament de l'aula.
  • Valoracions del curs i conclusions.
  • Intercanvi d'experiències i propostes de millora.
  • La formació consta de cinc sessions presencials de 4 hores.
  • Una sessió no presencial de 5 hores on es prepararà el projecte que haurà de presentar al final del curs.
  • La durada total del curs serà de 25 hores.

En modalitat extensiva:
  • Del 22 d'octubre al 5 de novembre
Temporització/calendari:
  • Sessió 1:   22 d'octubre de 2012 de 16:00 a 20:00 (4 hores)
  • Sessió 2:   24 d'octubre de 2012 de 16:00 a 20:00 (4 hores)
  • Sessió 3:   29 d'octubre de 2012 de 16:00 a 20:00 (4 hores)
  • Sessió 4:   31 d'octubre de 2012 de 16:00 a 20:00 (4 hores)
  • Sessió 5:   5 de novembre de 2012 de 16:00 a 20:00 (4 hores). En aquesta sessió haurà de presentar el projecte final.
Inscripció telemàtica:
  • Inscripció oberta del 19 al 30 de setembre de 2012

Observacions
  • Per obtenir la certificació cal tenir una assistència mínima del 80% de les hores presencials i lliurar un projecte d'aplicació didàctica relacionat amb els continguts del curs.
Lloc de realització
  • Seu de l'Aula de recursos de Tecnologia. c/Escoles 5 | 08290 Cerdanyola del Vallès

Per a més informació dirigiu-vos a: