Subdirecció General de Formació Permanent
i Recursos Pedagògics

El passat 25 de juny de 2007, un grup de docents vàrem realitzar una sessió de treball i visita informativa per a per als interessats en conèixer el programa educatiu, les instal·lacions, i el seu potencial com a recurs didàctic.

Aquesta era una visita organitzada per L'Aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb El Museu de la Pell d'Igualada del sistema del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i l'Associació del Professorat de Tecnologia de Catalunya (APTC) amb el tema:

El Museu de la Pell d'Igualada. Els seus recursos didàctics.

Aquesta sessió es va complementar amb la visita al Museu del Traginer. Col·lecció Antoni Ros, realitzada per la tarda.

Vàrem veure els dos edificis integren el conjunt del Museu de la Pell: la fàbrica tèxtil cotonera de "Cal Boyer" de finals del segle XIX i l'antiga adoberia de "Cal Granotes" pertanyent a principis del segle XVIII.

Podeu consultar la pàgina web

Més   informació

Ens van informar sobre:
  • Els seus serveis educatius i en especial sobre C.T.S.
  • Com orientar al professorat de l'àrea de tecnologia com usar-lo.
  • Com organitzar, preparar i poder treballar les visites amb alumnes per què puguin gaudir dels seus continguts
  • L'oferta de taller temàtics i realitzar-ne un d'ells
  • Sobre possibles treballs amb alumnes
  • Possibles treballs amb alumnes
Vàrem pogué:
  • Conèixer les seves instal·lacions i potencial educatiu.
  • Visitar l'antiga adoberia de "Cal Granotes".
  • Conèixer aquests recursos didàctics sobre el món de la pell.
  • Observar instal·lacions i màquines amb un enginy extraordinari.
  • Realitzar un taller temàtic sobre la manipualció de la pell, "Treballem la pell".
  • Observar els àmbits: "Dels clots als bombos" i "L'aprofitament de l'aigua".
  • Observar els actuals sistemes productius per tal de valorar els canvis tecnològics que han configurat aquest sector productiu.
  • Visitar la planta pilot de l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial d'Igualada (EUETII), on es podia observar les canvis tècnologics en aquest sector productiu.
Lloc de la visita:
Museu de la Pell d'Igualada
Dr. Joan Mercader, s/n
08700 Igualada

Es pot veure el reportatge fotogràfic de la visita al Museu

Qualsevol comentari podeu adreçar-lo a l'AULATEC

Reportatge gràfic de la visita

Carrer de les Escoles, 5 i 7
Tel. 936 920 660 / 935 804 876