El dia 18 de juny del 2003, un grup de docents vàrem realitzar la visita informativa per a professors de Batxillerat i d'Educació Secundaria Obligatòria al Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú integrat dins del Sistema de Museus de la Ciència i la Tècnica de Catalunya com entitat col·laboradora i el tema aquesta segona sessió de treball era:

Presentació del Museu del Ferrocarril com a font de coneixement, amb els seus recursos didàctics, els seus serveis i la seva oferta formativa

Aquesta sessió  va permetre als docents interessats en conèixer el museu com eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu, les instal·lacions i les últimes novetats que pot oferir com a suport a la tasca docent i en especial a la part de la tecnologia que té a veure amb els transports i les aplicacions de la tecnologia. Van aportar una nova proposta, la participació en una de les activitats didàctiques del Museu, adreçada específicament als alumnes d'Educació Secundària: BiblioTREN, aprendre a documentar-se, novetat pel curs 2003-2004. Molt interessant en especial pels documents històrics, llibres en plànols de màquines de tren d'altres temps, y detalls tècnics força interessants i... part de la història real dels ferrocarril al nostre país.

Vàrem poder conèixer les seves instal·lacions, tot el material exposat, del més gran (i molt gran) al més petit, i no tant sols observar... també hi vàrem pujar... També se'ns va informar de les ultimes novetats sobre una aula taller dins d'un vagó de tren, impressionant i pensem que força motivador... al igual que les tècniques de recerca de informació a una biblioteca única per els seus continguts del món del ferrocarril

Com organitzar les visites amb alumnes per què puguin  gaudir dels seus continguts en especial les relacions Ciència, Tecnologia i Societat. Vàrem rebre informació sobre detalls com: fons documentals, dossier i tallers que estan en funcionament o és poden organitzar, els recursos didàctics propis, exposicions temporals i permanents ...
Al mateix temps, ens donaren informació sobre les possibilitats per realitzar treballs de recerca sobre temes relacionats, al poder fer ús del important fons bibliogràfic relacionat amb el tema.

Podreu rebre més informació visitant la seva pàgina web
Possiblement, segons les demandes posteriors, podrem organitzar d'altres visites, i tallers relacionats amb el transport pel ferrocarril.
Si desitgeu més informació envieu un e-mail: aulatec@pie.xtec.es

Penseu venir el proper curs ?, fer-ho saber a:

Centre Documentació i d'Experimentació en Ciències i Tecnologia
e-mail: aulatec@pie.xtec.es