Formació Permanent i Recursos Pedagògics

El passat 27 de juny del 2006, un grup de docents vàrem realitzar la visita informativa per a conèixer el programa educatiu, les instal·lacions de l'Espai temàtic "Eines per a la construcció", el museu de l'eines del paleta i el seu potencial com a recurs didàctic.

Aquesta era una visita organitzada per l'Aula de recursos de tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb L'Espai temàtic del Germans Boada, i l'Associació del Professorat de Tecnologia de catalunya (APTC), organitzen una sessió de treball amb el tema::

L'essència de construir. Programa educatiu i recursos didàctics
sobre el món de les eines per a la construcció

Aquesta sessió va permetre conèixer el programa educatiu, el complex i els seu serveis, com eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu, les instal·lacions i les últimes novetats que ofereix com a suport a la tasca docent.

En l'espai temàtic vam poden observar les eines del paleta fetes servir des de temps immemorial, coneixent per a què servien, a part de la presentació d'un àudio-visual "L'essència de construir". També es va poder observar diferents tècniques de construcció.

La visita va incloure l'observació de una cabana de pedra seca, que és una construcció tradicional de la comarca del Penedès, l'única cabana de pedra seca construïda en els darrers 75 anys a Catalunya, descobrint com és possible que la volta aguanti, que no s'ensorri i tot dins l'entorn de vinya i oliveres del Penedès.

Vàrem participar activament en la realització dels tallers relacionats en la construcció, per tal de valorar la seva aplicació amb els estudiants en posteriors visites. Vàrem construir un TANGRAM amb ceràmica ...

La visita permet en un sol espai, veure una exposició de divers material utilitzat en la construcció, des d'agrupacions per famílies d'eines, màquines, equips de protecció personal, materials de neteja, etc.

Vàrem rebre la documentació necessària per poder realitzar la visita amb alumnes i també un Diccionari Visual d'oficis de la construcció.
També vàrem rebre  informació sobre altres visites que es poden realitzar per la zona, per tal d'aprofitar la visita amb alumnes.

• Aquesta visita permet treballar amb alumnes aspectes del currículum sobre la construcció
Per qualsevol informació addicional podeu comunicar amb:
Germans Boada SA
Espai temàtic "Eines per a la construcció"
Ronda de l'Albornar 24-26
T. 977 169 050
Fax. 977 169 051
43710 Santa Oliva
Tarragona
        Es pot consultar la seva web:
www.germansboada.com/espaitematic

Qualsevol comentari podeu adreçar-lo a l'AULATEC