Formació Permanent i Recursos Pedagògics

El passat dia 31 de gener del 2007, un grup de docents vàrem realitzar una visita formativa a les instal·lacions de l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa i l'Escola Tècnica Superior d'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa, interessats en conèixer i informar-se dels programes de innovació i recerca realitzats per la UPC i com poden contribuir a donar suport a l'educació secundària i d'orientació a l'alumnat i al mateix temps establir vincles de col·laboració amb el món universitari. .

Aquesta era una sessió organitzada per l'Aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb l'Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa i l'Escola Tècnica Superior d'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa de la Universitat Politècnica de Catalunya, i l'Associació del Professorat de Tecnologia de catalunya (APTC), amb el tema:

ESCOLA I FUTUR. LA INNOVACIÓ I RECERCA DE LA UPC A L'ABAST DE L'EDUCACIÓ SECUNDARIA.

Aquesta sessió va permetre conèixer, els treballs sobre Recerca i Innovació a la UPC de Terrassa i establir vincles de col·laboració entre professors de ciència i tecnologia de secundària i els docents de les Escoles Universitàries del Campus de Terrassa.

Això va permetre ressaltar la importància de la innovació en la docència de la tecnologia en l'Educació Secundària.
També vàrem rebre informació dels perfils tècnics que requereixen els departaments de recursos humans de les empreses SONY Espanya i SENER INGENIERÍA Y SISTEMAS S.A.

Al donar a conèixer la realitat industrial vàrem aconseguir la finalitat de poder orientar als alumnes de cara al futur professional de les enginyeries i al mateix temps, en conèixer les titulacions que s'imparteixen en el centre, els docents podran oferir una bona orientació als seus estudiants.

Vàrem rebre informació dels treballs de recerca universitària i innovació en camps de:

• Micromecànica. Vàrem observar com les màquines micromecàniques s'estan incorporant a tots els dispositius que ens envolten. Són micromàquines que proporcionen als dispositius que ja coneixem, noves funcionalitats o que permeten crear nous dispositius fins ara impossibles de fabricar (màquines que treballin des de dins del cos humà, etc...)
  • Energies renovables. Vàrem visitar el laboratori i conèixer els diversos projectes en els quals s'està treballant en l'àmbit de l'energia solar tèrmica, sistemes actius i passius d'aprofitament d'energia solar integrats en els edificis. L'Arquitectura Bioclimàtica.
  • Accionaments electrònics i aplicacions industrials

• Materials tèxtils d'última generació (amb microxips, aplicacions aeronàutiques, etc.). Els quals es podran observar mitjançant el microscopi. Es lliuraran mostres dels materials als assistents.

Els participants rebran l'útil llibre "NAVEGAR EN EL MERCAT DE TREBALL"

Si desitgeu més informació envieu un e-mail: aulatec@pie.xtec.es

Possiblement el proper curs organitzarem una altra visita, si voleu podeu ja feu-nos ho saber.

Detalls gràfics de la visita

Per a qualsevol consulta relacionada amb aquesta web podeu adreçar-vos a: