El passat 30 de juny del 2005, un grup de docents vàrem realitzar la visita informativa per a conèixer el museu i els seu serveis com a eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu i les instal·lacions que pot oferir com a suport a la tasca docent

Aquesta era una visita organitzada per L'Aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb Museu Industrial del Ter que està dins del Sistema del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i l'Associació del Professorat de Tecnologia de catalunya (APTC), que varen organitzar una sessió de treball amb el tema:

Presentació del Museu Industrial del Ter com a font de coneixement i recursos didàctics

Aquesta sessió va permetre conèixer el programa educatiu, el museu i els seu serveis, com eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu, les instal·lacions i les últimes novetats que ofereix com a suport a la tasca docent.

També vam rebre la informació sobre el turisme Industrial de Catalunya, orientar al professorat per fer ús d'aquestes instal·lacions i sobre com organitzar i treballar les visites amb alumnes perque puguin gaudir dels seus continguts.

Vàrem rebre informació sobre detalls com: fons documentals, dossier, recursos didàctics propis i especialment sobre les relacions Ciència Tecnologia i Societat.

Interessant la informació sobre la rica tradició industrial de la conca del Ter, que compta amb un centre d'interpretació al Museu Industrial del Ter.

Vam veure a les seves sales màquines cotoneres, turbines, soterranis i canals que alimentaven els embarrats que impulsaven les cardes i les contínues de filar.

Interessants les diverses exposicions: "la fàbrica de riu", "Els rius mediterranis" amb continguts tècnics, socials, econòmics, culturals i mediambientals a partir de l'exemple d'una conca fluvial.

La informació sobre Centre de Documentació especialitzat en Història Industrial, mediambient i conques fluvials, ja que aquest centre està integrat dins el Centre d'Estudis dels Rius Meditarranis, dedicat a la difusió, la intervenció i la recerca sobre el medi fluvial, en especial sobre el riu Ter, també va ser força interessant.

Vàrem realitzar la visita al canal industrial de Manlleu.

Podeu consultar seva web. També hi trobareu un mapa de situació.

Detalls gràfics de la visita

Carrer de les Escoles, 5 i 7
Tel. 936 920 660 / 935 804 876