El passat 29 de juny del 2005,  un grup de docents vàrem realitzar la visita informativa per a conèixer el museu i els seu serveis com a eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu i les instal·lacions que pot oferir com a suport a la tasca docent.

Aquesta era una visita organitzada per l'Aula de recursos de tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb El Museu de la Pesca de Palamós, i amb la col·laboració de l'Associació de Professors de Tecnologia de Catalunya (APTC), amb el tema:

Presentació del Museu de la Pesca de Palamós com a font de coneixement del patrimoni marítim i pesquer i recursos didàctics. Palamós (El Baix Empordà)

Aquesta sessió va permetre conèixer el programa educatiu, el museu i els seu serveis, com eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu, les instal·lacions i les últimes novetats que ofereix com a suport a la tasca docent. També varen donar la informació i orientació al professorat per fer ús d'aquests instal·lacions i com organitzar i treballar les visites amb alumnes per què puguin gaudir dels seus continguts.

Vam entendre com El Museu de la Pesca contribueix qualitativament al desenvolupament cultural, econòmic i social de la comunitat i com treballa per afermar-se al propi territori per ajudar a provocar canvis i reflexions envers el patrimoni marítim i pesquer que afavoreixin la societat.

També amb la missió de divulgar el fet marítim i pesquer, ha dissenyat un programa d'activitats pedagògiques anomenat “Viu la Mar” de descoberta de les tradicions, dels sabers i de les habilitats dels pescadors i de la riquesa patrimonial de la mar, que es posa a l'abast de les escoles i dels instituts que hi estiguin interessats.

Al mateix temps vàrem constatar com contribueix a conèixer i valorar un patrimoni cultural i natural del nostre país, en especial, la mostra del passat i present marítim de la nostra societat i al mateix temps dona les claus d'interpretació de la realitat, econòmica, social i cultural del sector marítim.

Vàrem conèixer els recursos didàctics del Museu de la Pesca a través de l'exposició permanent i del programa d'activitats pedagògiques que té el títol genèric de “Viu la Mar”.

Va incloure orientacions per al professorat per tal de fer ús del Museu i informació als docents de les millors combinacions de visites, tallers, navegació i itineraris per a desenvolupar a l'entorn del Museu per tal de gaudir dels seus continguts.

Vàrem poder reflexionar sobre l'entorn del patrimoni marítim i pesquer per tal de impulsar accions de recerca educativa sobre el fet marítim i pesquer. També vàrem conèixer les claus d'interpretació de la realitat, econòmica, social i cultural del sector marítim.

També ens van informar sobre els seus serveis i programes educatius especialment aquells relacionats amb la Ciència Tecnologia i Societat.

Podeu consultar també l'informe de la visita any 2003

Podeu consultar la seva web.

Qualsevol comentari podeu adreçar-lo a l'AULATEC

Detalls gràfics de la visita

Carrer de les Escoles, 5 i 7
Tel. 936 920 660 / 935 804 876