Formació i Desenvolupament del Personal Docent

El cesire*.aulatec, Aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb El Museu del Coure de la Fundació La Farga, van organitzar una sessió de treball amb el tema:

El Coure,
un conductor de la història.

Va ser una sessió amb places limitades per als docents de tecnologia i qualsevol altre, interessats en conèixer i informar-se del programa educatiu i dels recursos pedagògics que ofereix el Museu del Coure.

El Museu del Coure consta de quatre àrees que permeten gaudir de l'experiència de veure el procés productiu de
transformació del coure en directe a través d'una passarel·la i impregnar-se de tot el coneixement que, des dels inicis dels temps històrics, es té d'aquest noble metall.

El Museu del Coure s'emplaça en una antiga torre de principis del s. XX, que es troba al costat de les instal·lacions industrials de l'empresa La Farga Group.

• Àrea 1: La Farga, història d'una empresa. La Farga porta treballant aquest metall des de 1808 i avui,

• continua essent un material essencial per a la societat.
  • Àrea 2: El coure i els orígens de la metal·lúrgia. El descobriment del coure, els orígens de la metal·lúrgia i la

• rellevància del coure des dels inicis fins a la industrialització.

• Àrea 3: L’ element químic coure. El coure des del punt de vista científic, amb les seves propietats físiques i químiques.
  • Àrea 4: Tecnologia i aplicacions del coure. Processos industrials d'obtenció, d'elaboració i de purificació del coure. Mostra d'objectes de coure, de bronze i de llautó de la societat industrial. El seu futur.
  • El procés productiu actual de transformació del coure. El coure és un dels pocs materials que es

• pot reciclar una i altra vegada, indefinidament, de manera que de la ferralla de coure se'n pot recuperar pràcticament tot el metall sense pèrdua de les seves qualitats: d'un collaret de coure del neolític es pot obtenir el coure per a una pista conductora d'un ordinador d'última generació.
    Es va veure en viu i en directe un procés metal·lúrgic.
Aquesta sessió va permetre
  • Conèixer els recursos didàctics que ofereix el Museu i les seves instal·lacions.
  • Donar i discutir estratègies actives per a la docència que aporten.
  • Orientar al professorat per fer ús d'aquests recursos pedagògics.
  • Informar sobre com organitzar i treballar la participació amb alumnes per què puguin gaudir dels seus continguts.
  • Informar-se sobre els continguts tècnics que es treballen.
  • Veure en directe un procés metal·lúrgic amb la màxima seguretat.

Per a més informació i
organització de visites

Detalls gràfics de la visita

Vista del procés productiu de transformació