|
El cesire*.aulatec,
aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament
amb l'Agència Catalana de la Joventut, l'ICAEN
i Intiam Ruai, El Centre d'Investigació en Robòtica
Submarina (CIRS) de la UDG en el marc del programa Enginycat i
el Museu del Cinema, van realitzar una sessió doble
de treball amb el tema:
L'enginy
en acció:
|
-
La robòtica
submarina a Catalunya
-
Estades
escolars en l'àmbit de la tecnologia i la ciència.
-
La tecnologia
del cinema.
|
|
Aquesta
doble
sessió
va ser per als docents
interessats a conèixer i informar-se dels programes educatius que
presenten Centre d'Investigació en Robòtica
Submarina de la Universitat de Girona, l'Agència
Catalana de la Joventut, Enginycat,
l'ICAEN,
l'empresa Intiam Ruai, i el
Museu
del Cinema–Col·lecció Tomàs Mallol.
Primera
sessió
Centre d'Investigació
en Robòtica Submarina de la Universitat de Girona, va informar
sobre els seus treballs d'investigació sobre robots submarins
i
dels tallers que poden oferir per la construcció escolar dels ginys
i el seu control.
Les
estades escolars en l'àmbit de la tecnologia i la ciència,
estan programades en els albergs de Joventut gestionats per l'Agència
Catalana de Joventut i subvencionades pel programa Enginycat per el foment
de les vocacions tecnològiques i científiques:
Descripció
Aquesta activitat
està programada per informar-se de les accions que porten a terme
el
Centre d'Investigació en Robòtica Submarina de la Universitat
de Girona, i per veure en funcionament un robot submarí
i dels tallers que poden oferir de construcció de robots submarins
en materials d'ús comú que es poden disposar a l'Aula de
Tecnologia. Es faran proves de control d'aquest robots.
El Centre d'Investigació
en Robòtica Submarina (CIRS)
és una plataforma de robòtica submarina de 800 m2. Disposa
d'una piscina amb una fondària progressiva fins a 5 metres, sistemes
d'il·luminació submergits i una sala submergida de 20 m2,
amb vidre d'observació per als treballs in situ. Aquest edifici
està especialment dissenyat per a la realització de treballs
de recerca i desenvolupament d'excel·lència en aquest camp,
essent l'usuari principal el Grup de Recerca de Visió per Computador
i Robòtica.
Amb el suport de l'ICAEN,
l'empresa Intiam Ruai es presentarà
el seu programa educatiu sobre energia solar i eficiència energètica
i especialment per mostrar les activitats que duen a terme a les estades
tecnològiques i científiques. es mostrarà l'entorn
escolar que s'ofereix als alumnes amb un seguit d'experiències engrescadores
que faciliten el coneixement de l'energia solar i l'eficiència energètica.
Enginycat
i l'Agència Catalana de Joventut explicaran els objectius
i els motius per a la realització de les estades escolars als diversos
albergs situats per tot el territori. En què consisteix el programa,
els continguts tècnics relacionats amb el currículum escolar
que es treballen i com es desenvolupen dia a dia les estades i les seves
activitats tècniques i la seva relació amb els continguts
curricular de cada etapa educativa.
Aquesta primera sessió va aconseguir
-
Conèixer els recursos
didàctics que poden oferir aquestes estades escolars.
-
Presentar les estades tècniques
i dels continguts tècnics que s'ofereixen.
-
Informar i orientar al professorat
de com organitzar, treballar i fer ús d'aquests recursos tècnics
per a la formació en tecnologia en un entorn diferent al centre
educatiu.
-
Tenir tota la informació
i documentació per realitzar les estades escolars al moment oportú.
Com es va realitzar
-
1 Part : Explicació
de les estades tecnològiques:
-
Robòtica submarina.
-
Energia Solar.
-
2 Part : Visita
a les instal·lacions:
-
Programa educatiu sobre Energia
Solar.
-
Tast dels tallers que es realitzaran
sobre energia solar
-
Centre d'Investigació
en Robòtica Submarina (CIRS)
-
Tast dels tallers que es realitzaran
sobre robòtica submarina.
Segona
sessió
Aquesta
segona
sessió va
donar a conèixer i informar als docents
interessats els programes educatius que presenta el Museu del Cinema, un
dels pocs museus del món on podrem fer un viatge a través
de 500 anys d'història de les imatges, veient quins foren els antecedents
i orígens del cinema, com a tècnica i com a
espectacle visual, i conèixer els inicis del setè art fins
a l'arribada de la televisió.
Descripció
Va permetre veure
la col·lecció Tomàs Mallol (perit industrial),
una de les col·leccions d'aparells cinematogràfics
i precinematogràfics més reconegudes a nivell internacional,
adquirida per l'Ajuntament de Girona l'any 1994.
El museu convida a conèixer
els
ginys que van deixar bocabadats els nostres rebesavis, veniu a
veure com eren les primeres projeccions de cinema, deixeu-vos fascinar
pels espectacles d'imatges en moviment que han fet somniar els espectadors
de totes les èpoques.
El servei educatiu
del Museu del Cinema disposa d'un ampli programa d'activitats dirigides
als escolars de totes les edats. Les propostes tenen com a objectiu potenciar
la vessant didàctica de la visita escolar al museu, treballar la
vinculació entre el museu i l'escola, i impulsar l'ús del
museu com a recurs educatiu que complementi i serveixi de suport als projectes
de centre, crèdits i treballs de recerca.
Aquesta segona sessió va aconseguir
-
Conèixer els recursos
didàctics que ofereix el Museu.
-
Presentar les activitats i dels
continguts tècnics que s'ofereixen.
-
Informar i orientar al professorat
de com organitzar, treballar i fer ús d'aquests recursos didàctics.
-
Tenir tota la informació
i documentació per realitzar les visites escolars.
Lloc:
Parc Científic
i Tecnològic de la Universitat de Girona
Pic de Peguera,
15 (La Creueta)
17003 Girona
(Plànol
per arribar-hi)
-
Segona sessió:
Museu del Cinema
- Col·lecció Tomàs Mallol
c/ Sèquia,
1
17001 Girona
Data: 7 de
juliol de 2010
|