Formació i Desenvolupament del Personal Docent

El cesire*.aulatec, aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb l'Agència Catalana de la Joventut, l'ICAEN i Intiam Ruai, El Centre d'Investigació en Robòtica Submarina (CIRS) de la UDG en el marc del programa Enginycat i el Museu del Cinema, van realitzar una sessió doble de treball amb el tema:
L'enginy en acció:

• La robòtica submarina a Catalunya
  • Estades escolars en l'àmbit de la tecnologia i la ciència.
  • La tecnologia del cinema.
Aquesta doble sessió va ser per als docents interessats a conèixer i informar-se dels programes educatius que presenten Centre d'Investigació en Robòtica Submarina de la Universitat de Girona, l'Agència Catalana de la Joventut, Enginycat, l'ICAEN l'empresa Intiam Ruai, i el Museu del Cinema–Col·lecció Tomàs Mallol.
Primera sessió
Centre d'Investigació en Robòtica Submarina de la Universitat de Girona, va informar sobre els seus treballs d'investigació sobre robots submarins i dels tallers que poden oferir per la construcció escolar dels ginys i el seu control.

Les estades escolars en l'àmbit de la tecnologia i la ciència, estan programades en els albergs de Joventut gestionats per l'Agència Catalana de Joventut i subvencionades pel programa Enginycat per el foment de les vocacions tecnològiques i científiques:

Descripció
Aquesta activitat està programada per informar-se de les accions que porten a terme el Centre d'Investigació en Robòtica Submarina de la Universitat de Girona, i per veure en funcionament un robot submarí i dels tallers que poden oferir de construcció de robots submarins en materials d'ús comú que es poden disposar a l'Aula de Tecnologia. Es faran proves de control d'aquest robots.

El Centre d'Investigació en Robòtica Submarina (CIRS) és una plataforma de robòtica submarina de 800 m2. Disposa d'una piscina amb una fondària progressiva fins a 5 metres, sistemes d'il·luminació submergits i una sala submergida de 20 m2, amb vidre d'observació per als treballs in situ. Aquest edifici està especialment dissenyat per a la realització de treballs de recerca i desenvolupament d'excel·lència en aquest camp, essent l'usuari principal el Grup de Recerca de Visió per Computador i Robòtica.

Amb el suport de l'ICAEN, l'empresa Intiam Ruai es presentarà el seu programa educatiu sobre energia solar i eficiència energètica i especialment per mostrar les activitats que duen a terme a les estades tecnològiques i científiques. es mostrarà l'entorn escolar que s'ofereix als alumnes amb un seguit d'experiències engrescadores que faciliten el coneixement de l'energia solar i l'eficiència energètica.

Enginycat i l'Agència Catalana de Joventut explicaran els objectius i els motius per a la realització de les estades escolars als diversos albergs situats per tot el territori. En què consisteix el programa, els continguts tècnics relacionats amb el currículum escolar que es treballen i com es desenvolupen dia a dia les estades i les seves activitats tècniques i la seva relació amb els continguts curricular de cada etapa educativa.

Aquesta primera sessió va aconseguir

• Conèixer els recursos didàctics que poden oferir aquestes estades escolars.
    • Presentar les estades tècniques i dels continguts tècnics que s'ofereixen.
    • Informar i orientar al professorat de com organitzar, treballar i fer ús d'aquests recursos tècnics per a la formació en tecnologia en un entorn diferent al centre educatiu.
    • Tenir tota la informació i documentació per realitzar les estades escolars al moment oportú.
Com es va realitzar
    • 1 Part : Explicació de les estades tecnològiques:
        • Robòtica submarina.
        • Energia Solar.
    • 2 Part : Visita a les instal·lacions:
        • Programa educatiu sobre Energia Solar.
          • Tast dels tallers que es realitzaran sobre energia solar
        • Centre d'Investigació en Robòtica Submarina (CIRS)
          • Tast dels tallers que es realitzaran sobre robòtica submarina.
Segona sessió
Aquesta segona sessió va donar a conèixer i informar als docents interessats els programes educatius que presenta el Museu del Cinema, un dels pocs museus del món on podrem fer un viatge a través de 500 anys d'història de les imatges, veient quins foren els antecedents i orígens del cinema, com a tècnica i com a espectacle visual, i conèixer els inicis del setè art fins a l'arribada de la televisió.
Descripció
Va permetre veure la col·lecció Tomàs Mallol (perit industrial), una de les col·leccions d'aparells cinematogràfics i precinematogràfics més reconegudes a nivell internacional, adquirida per l'Ajuntament de Girona l'any 1994.

El museu convida a conèixer els ginys que van deixar bocabadats els nostres rebesavis, veniu a veure com eren les primeres projeccions de cinema, deixeu-vos fascinar pels espectacles d'imatges en moviment que han fet somniar els espectadors de totes les èpoques.

El servei educatiu del Museu del Cinema disposa d'un ampli programa d'activitats dirigides als escolars de totes les edats. Les propostes tenen com a objectiu potenciar la vessant didàctica de la visita escolar al museu, treballar la vinculació entre el museu i l'escola, i impulsar l'ús del museu com a recurs educatiu que complementi i serveixi de suport als projectes de centre, crèdits i treballs de recerca.
Aquesta segona sessió va aconseguir
    • Conèixer els recursos didàctics que ofereix el Museu.
    • Presentar les activitats i dels continguts tècnics que s'ofereixen.
    • Informar i orientar al professorat de com organitzar, treballar i fer ús d'aquests recursos didàctics.
    • Tenir tota la informació i documentació per realitzar les visites escolars.
Lloc:
  • Primera sessió:
      Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona
      Pic de Peguera, 15  (La Creueta)
      17003 Girona
      (Plànol per arribar-hi)