Formació i Desenvolupament del Personal Docent

El cesire*.aulatec, Aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb el CRECIM de la UAB, van organitzar una sessió de treball amb el tema:

Projecte Prat de la Riba:
Visites - classe a centres industrials.

El Projecte Prat de la Riba pretén que l'alumnat de secundària dels centres educatius d'arreu de Catalunya tinguin la possibilitat de conèixer de prop algun procés industrial i/o laboratori R+D on puguin visualitzar les seves possibles sortides laborals futures en tasques d'enginyer/a, de químic/a, físic/a, bioleg/a...

Això permet oferir a l'alumnat de secundària un seguit de classes - visites que els permeti aprofundir en algun dels aspectes del currículum de tecnologies tot engrescant-los en la temàtica. Amb tot, el treball que es fa des del Projecte Prat de la Riba vol posar les condicions per fer possible que l'alumnat pugui fer alguna sortida cada curs, juntament amb els seu professorat de l'àrea.

Tot això respon o vol treballar per fer front a la progressiva davallada de nois i noies que prenen la decisió d'enfocar el seu futur laboral a l'àmbit científic-tecnològic. Per aconseguir aquesta fita es té el suport del Departament d'Educació, de les associacions d'empresaris, Foment i Cambra de Comerç de Barcelona, així com d'altres entitats com col·legis professionals.

Com funciona

• El professorat decideix del catàleg de visites del projecte (www.pratdelariba.cat) quina és la sortida més apropiada pels seu alumnat i curs corresponent.
  • Fa una sol·licitud per la mateixa. Al concretar la corresponent a la visita, rebrà els materials per a realitzar-la.
  • Caldrà organitzar el transport de l'alumnat per arribar a l'empresa.
  • Les classes-visita estan pensades i creades en relació amb els currículums dels diferents nivells.
Aquesta sessió va permetre
  • Presentar el Projecte Prat de la Riba: objectius, desenvolupament i situació.
  • Convidar al professorat de Tecnologia a fer-ne ús i a participar-hi activament.
  • Mostrar el ventall de recursos d'aquests materials i l'encaix amb el currículum de Tecnologia.
  • Orientar al professorat en l'ús i aplicació dels materials a l'aula.
  • Informar sobre com organitzar i treballar les classes-visites amb alumnes per què puguin gaudir dels seus continguts i acostar-los a la realitat industrial.

Lloc i data

Seu de l'Aula de recursos de Tecnologia
    c/ Escoles 5 08290  Cerdanyola del Vallès
    4 de novembre de 2009