El CESIRE. aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament, juntament amb El Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT) és l'organisme executor del pla nacional d'impuls de la seguretat TIC aprovat pel govern de la Generalitat de Catalunya i el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, vàrem organitzar una sessió de treball amb el tema:

A l'ensenyament digital posa-hi seny
La seguretat a l'aula des de diferents punts de vista

Aquesta serà va ser una sessió teòrica i pràctica dirigida al professorat de tecnologia de Secundària i qualsevol altre docent interessat, on es vàrem tractaran aspectes relacionats amb la seguretat de la informació en l'entorn educatiu.
El Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya, CESICAT, treballa diàriament en la millora de la seguretat de la Societat de la Informació, amb una atenció especial als col·lectius amb més riscos, com ara els joves que utilitzen eines informàtiques per el seu aprenentatge i lleure.

En aquesta jornada, es va incidir en l'ús segur de les noves eines informàtiques i en els perills que l'ús d'aquestes comporten.

Al llarg de la sessió es van donar consells legals sobre seguretat TIC i es feren suggeriments sobre la resolució de problemes que afecten a programes d'ús general entre l'alumnat. També es va aprofitar l'ocasió per presentar alguns casos de bones pràctiques a les escoles.
Aquesta sessió pretén:
      • Conèixer com el CESICAT pot ajudar als docents en l'ús segur de les TIC a l'aula.
      • Donar a conèixer recursos didàctics relacionats amb la seguretat en l'ús de les eines informàtiques.
      • Donar exemples d'ús dels recursos didàctics per treballar amb alumnat.
      • Exemples pràctics per a l'implementació de la seguretat TIC a les aules.
Lloc:
mNACTEC. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya
Rambla d'Ègara 270
08221 Terrassa
Data:
Sessió:  4 de maig de 2011.
Documentació: [En breu]

Podeu consultar a la xtec [+info]

Per a qualsevol consulta, informació i interès en assistir a noves sessions de formació, podeu enviar un e-mail: aulatec@xtec.cat

cesire* aulatec aula de recursos de tecnologia   Carrer de les Escoles, 5    Tel. 936 920 660  Fax. 935 808 878    08290 Cerdanyola del Vallès