Formació i Desenvolupament del Personal Docent

El CESIRE. aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament, juntament amb el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya i Edebé Digital vàrem realitzar una sessió de treball amb el tema:

L'educació digital a l'aula:
conceptes i aplicacions pràctiques

Aquesta va ser una sessió pràctica amb places limitades per a docents on es van informar sobre diversos aspectes i estratègies en l'educació digital a les aules i veure i practicar amb algunes aplicacions directes a l'aula.

La introducció de les tecnologies de la informació i comunicació a les aules ha de servir per modificar els mètodes tradicionals i fer servir aquestes eines, el que són, com motor de sistemes diferents d'ensenyament aprenentatge que permetin millorar el rendiment de l'alumnat i treballar per l'excel·lència educativa.

Noves eines comporta noves metodologies que no sempre es coneixen i el que és més important, saber com utilitzar-les amb alumnat i a les aules i poder treuen el màxim profit docent, a l'obrir portes al coneixement actual de la nostre societat i molt proper a les noves generacions nadius digitals..

Es va reflexionar amb experts, sobre l'aula digital, la infrastructura necessària i les característiques bàsiques. El llibre digital las seves característiques els diversos tipus i la seva gestió i utilització a les aules.

Aquesta sessió va constar de tres parts:

Primera part:
  • Presentació de l'aplicatiu ARC del Departament d'Ensenyament.
  • E/A Presencial, blended learning, E-learning.
  • La web 2.0: introducció, característiques, col·laboració, categorització, compartició, sindicació.
  • Publicació de continguts i formats de publicació (Flash, SCORM, HTML)
Segona part:
  • L'aula digital: infrastructura necessària y característiques.
  • Llibre digital. Característiques i tipus. El seu ús i estratègies d'aplicacions pràctiques en l'aula.
  • Activitats de creació pròpia.
  • Blocs, Wikis, Canals RSS, Xarxes socials, i d'altres recursos pràctics per gestionar en l'aula.
Tercera part:
  • EVA-LMS: conceptes, tipus i característiques.
Aquesta sessió va possibilitar:
  • Conèixer recursos didàctics digitals i donar idees per la gestió de les aules digitals.
  • Orientar com fer ús dels elements que integren l'aula digital.
  • Donar exemples d'utilització d'aquests recursos i elements digitals.
  • Orientar i fer pràctiques amb aquests recursos per tal de poder fer-ne ús amb l'alumnat.
Lloc:
mNACTEC. Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya