Formació i Desenvolupament del Personal Docent

El CESIRE. aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament, juntament amb el Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrial de Barcelona (CETIB), Instituto de Catálisis y Petroleoquímica (ICP) del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i l'empresa FADISEL vàrem organitzar una sessió de treball amb el tema:

Energies renovables en l'ensenyament de la Tecnologia

Va ser una sessió per a docents de tecnologia, ciències i qualsevol altre interessat en conèixer, informar-se sobre  equipaments didàctics i l'aprofitament de les energies renovables aplicades a l'aula de tecnologia.

La docència d'aquests temes requereix de certs equips, que moltes vegades estan lluny de les aules i que sense ells es fa difícil ensenyar la potencialitat d'aquestes energies de futur tant pel que fa a l'esgotament de les energies convencionals, les fòssils, i per l'altre el coneixement tant necessari en l'educació de les noves generacions en les energies de futur immediat. També ajudarà i donarà elements per motivar les vocacions científic - tecnològiques.

En aquesta sessió es va analitzarà alguns elements teòrics sobre alguns vectors energètics que estan prenent embranzida en el complex món de les energies i que comencen a ser importants en la producció energètica.

Es varen presentar i analitzar els equipaments, eines i instruments que estan pensats per treballar a les aules amb alumnat de forma activa i experimental amb equips molt enginyosos.

Es varen demostrar alguns equipaments per començar a veure la seva utilitat a l'aula i la participació de l'alumnat en la seva fase d'aprenentatge.

Aquesta sessió va aconseguir

• Conèixer els components teòrics relacionats en la docència de les energies renovables
  • Conèixer recursos didàctics relacionats amb energies renovables que ajuden a la docència de la tecnologia.
  • Donar exemples d'utilització d'aquests recursos.
  • Orientar al professorat per fer-ne ús.
Lloc:
CETIB
Tecnoespai del CETIB
Bailèn, 68
Data:

Sessió:  30 de març de 2011.

• Presentació del grup Rima: GENCAD / ICE-UPC
  • Conferència: L'economia de l'hidrogen i les Piles de Combustible: obrint camí cap a les energies renovables” a càrrec del investigador Miguel Antonio Peña, Research Scientist. Institute of Catalysis and Petrochemistry, del CSIC.
  • Presentació dels diferents recursos disponible per part de l'empresa Fadisel
Enllaços d'interès:
Associació Catalana de l'Hidrogen i les Energies Renovables
Asociación Española del Hidrógeno
Procés AlHidrox: nou sistema de producció de hidrogen de l'aigua amb alumini reciclat.
FuelCellToday
Fuel Cells
Plataforma Tecnológica Española del Hidrógeno y de las Pilas de Combustible (PTE-HPC)
Centro Nacional de Experimentación en Tecnologías de Hidrógeno y Pilas de Combustible