El cesire*.aulatec, aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament, juntament amb la Facultat d'Informàtica de Barcelona, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona de la UPC i l'empresa Everis, vam organitzar una sessió de treball amb el tema:

Laboratoris Virtuals i Remots
per a l'ensenyament secundari (iLabViR)

Aquesta va ser una sessió per als docents, interessats en conèixer i informar-se del programa educatiu Laboratoris Virtuals i Remots.

Descripció

iLabViR és un projecte de recerca i d'innovació educativa que té com a finalitat el desenvolupament d'una plataforma d'interoperabilitat per al foment, difusió, explotació i gestió de laboratoris virtuals i remots per a la realització de pràctiques reals a distància i experiments online, amb accés remot a través d'Internet, de matèries científiques i tecnològiques.

Es pretén, a més, estudiar, analitzar i avaluar la utilitat en l’àmbit educatiu, la viabilitat pràctica, l'impacte pedagògic i la resposta per part de l'alumnat i del professorat.

També és objecte d'aquest projecte proposar un recurs d'innovació educativa i de grans perspectives de futur, determinar els avantatges que aquest sistema pot aportar en els diferents nivells educatius i detectar els possibles problemes i inconvenients que pugui presentar.

Aquest projecte està desenvolupat en cooperació per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Everis, amb el suport del Plan Avanza2 del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio.

Aquesta sessió va aconseguir
  • Presentar la plataforma de laboratoris virtuals i remots iLabViR.
  • Oferir un recurs pedagògic, útil i innovador.
  • Impulsar la innovació educativa mitjançant la incorporació de les noves tecnologies.
  • Desenvolupar noves estratègies docents.
  • Donar a conèixer els avantatges que els laboratoris virtuals i remots poden aportar en l'ensenyament. La seva utilització pot suscitar noves línies de treball i investigació, obrint la possibilitat al desenvolupament de noves estratègies docents en matèries de caràcter cientific i tècnic.
  • Impulsar i millorar la formació pràctica de matèries de l'àmbit científic i tecnològic, a través d'una metodologia innovadora que integra plenament les TIC.
  • Promoure la motivació i la dinamització del procés d'aprenentatge de l'alumnat, fomentant noves vocacions científiques i tècniques.
    • Vols rebre més informació i connectar amb l'equip que gestiona els laboratòris? [+ info]
    • Projecte iLabViR. Projecte d'integració de Laboratoris Virtuals i Remots

Universitat Politècnica de Catalunya
Campus Nord - Barcelona
Edifici B6
Facultat d'Informàtica de Barcelona
c/Jordi Girona Salgado, 1-3
08034 BARCELONA
Data: dimecres 25 de gener de 2012

Petit informe fotografic de la visita.

cesire* aulatec aula de recursos de tecnologia   Carrer de les Escoles, 5    Tel. 936 920 660  Fax. 935 808 878    08290 Cerdanyola del Vallès

Amb la col·laboració de l'Associació del Professorat de Tecnologia de Catalunya