El cesire*.aulatec, aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament, juntament amb Parc Tecnològic del Vallès (PTV) i Ascamm centre tecnològic, van organitzar una sessió de treball amb el tema:
Professionals de la tecnologia
industrial, un futur que
ja ens cal en el present

Aquesta va ser una sessió per als docents, interessats en conèixer i informar-se de les activitats que es desenvolupen en un Parc Tecnològic i les activitats d'una empresa del parc, amb els mitjans de disseny i fabricació més avançats per fer qualsevol disseny i tipus de motlle o matriu i fer recerca de nous materials tecnològics.

En aquest moments, més que mai, com a docents tenim que posar il·lusió i imaginació per forjar vocacions tecnològiques i científiques en l'alumnat, per tal de incidir positivament sobre el teixit industrial del país,

La tecnologia és imprescindible per generar riquesa i qualitat de vida, per tant es treballar pel futur, orientar a les futures generacions sobre les seves possibilitats d'integració a futurs estudis i possibilitats de treball, on els reptes canvien en cada instant.

Tant el PTV, les seves empreses, com Ascamm, estan convençuts que la formació i la preparació dels futurs ciutadans passa per conèixer aquests equipaments avançats i tècniques de disseny i fabricació de primera ma, per tal de ser competitius i afrontar els reptes de futur.

Per això en la sessió es es va poder informar sobre les activitats que desenvolupa un parc tecnològic i al mateix temps veure les instal·lacions de tecnologia avançada, tant el que fa al disseny industrial com a la posterior fabricació. Al ser una associació de fabricants poden compartir elements d'alta tecnologia que una sola empresa no podria tenir.

Aquesta organització permet compartir serveis tecnològics com assaigs complexos de nous materials, nous prototips, laboratoris i al mateix temps comptar amb assessorament tècnic sobre organització industrial. Un bon lloc per que l'alumnat puguin decidir opcions de futur.

Aquesta sessió va aconseguir
    • Conèixer els recursos didàctics i tècnics que poden ofereix el PTV, les seves empreses i instal·lacions.
    • Orientar al professorat per fer ús actiu d'aquests recursos presentats i incorporar-lo en la millora de la docència.
    • Conèixer el que es desconeix, per tal de poder oferir una bona orientació a l'alumnat sobre el seu futur.
    • Informar de possibles accions de formació per el professorat interessat.
Lloc:

Parc Tecnològic del Vallès
Edifici Centre d'Empreses de Noves Tecnologies
Av Parc Tecnològic, 3
E-08290 Cerdanyola del Vallès. Barcelona.
Ascamm centre tecnològic
Parc Tecnològic del Vallès
Av. Universitat Autònoma 23
E-08290 Cerdanyola del Vallès. Barcelona