El cesire*.aulatec, aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Ensenyament, juntament amb a Facultat de Nàutica de Barcelona | UPC i Museu Marítim de Barcelona, van organitzar una sessió de treball amb el tema:
El sector nàutic i marítim: Àmbits tecnològics de futur

Descripció

Aquesta va ser una sessió per als docents, interessats en conèixer i informar-se sobre els programes d'estudi, les instal·lacions educatives i les possibilitats didàctiques que ofereix el món de la nàutica.
Van informar-nos dels estudis de l'enginyeria naval i marina civil (enginyeria nàutica i enginyeria marina) també es van veure els laboratoris i experimentar un simulador de navegació.

Vam gaudir i observar el planetari mecànic en funcionament per comprendre la navegació marítima astronòmica.

Al mateix temps es  va rebre informació de les diferents branques del saber que es contemplen en aquest tipus d'estudis:

• Ciència i Enginyeria Nàutica.
  • Enginyeria Elèctrica i electrònica.
  • Enginyeria Química.
  • Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial.
  • Física Aplicada.
  • Infrastructura del Transport i del Territori.
  • Organització d'Empreses.
  • Matemàtica Aplicada.
  • Projectes d'Enginyeria.
el que converteix aquest tipus d'estudis tècnics en molt interdisciplinaris.

També es va conèixer el gran fons bibliogràfic disponible, per poder consultar-lo en la realització de treballs de recerca.

Continguts treballats
  • Integració de diverses disciplines del coneixement al món de la nàutica.
  • El vaixell i la seva especialització.
  • Comunicació i automatismes.
  • Vida a bord. Seguretat i salvament marítim.
  • Diversos oficis i treballs relacionats en la navegació marítima.
  • Sortides professionals:
    • Pilot de la Marina Mercant. Capità marítim. Pràctic de port. Director de port esportiu. Oficial de màquines.
    • Inspector de vaixells i pesca. Drassanes.
    • Controlador del tràfic marítim. Consignatari. Funciones pròpies en drassanes.
    • Manteniment industrial. Fred industrial i climatització. Tècnic de seguretat. Inspector de seguretat.
    • Cap de màquines. Oficial de màquines de la marina mercant.
    • Cap de manteniment. Expert en electricitat i mecànica naval. Fred industrial i climatització.
    • Tècnics de seguretat. Inspectors de seguretat i contaminació. Tècnic de seguretat i contaminació.
    • Disseny. Construcció naval. Optimització i manteniment en instal·lacions marítimes. Manteniment industrial.
 Aquesta sessió va aconseguir
      • Conèixer els recursos didàctics i tècnics que pot oferir als docents La Facultat de Nàutica de Barcelona.
      • Avaluar les possibilitats d'integrar els diversos coneixements tècnics per incrementar la motivació dels alumnes per aquests tipus d'estudis aplicats en un món molt real.
      • Entendre les sortides professionals que pot proporcionar els estudis de nàutica.
      • Conèixer millor el món que envolta les professions tècniques relacionades amb la nàutica.

.

Lloc:

Facultat de Nàutica de Barcelona. Pla de Palau 18. 08003 Barcelona
Data: dimecres 12 de desembre de 2012

Materials compartits a la sessió:

• Titulacions impartides. Sortides professionals. [ info]
      • Que és un vaixell. Que és fa en un vaixell.  [ info]
      • Màquines i motors marins [ info]
Resum gràfic de la sessió

cesire*. aulatec aula de recursos de tecnologia   Carrer de les Escoles, 5    Tel. 936 920 660  Fax. 935 808 878    08290 Cerdanyola del Vallès