Subdirecció General de
Formació Permanent i Recursos Pedagògics

Amb motiu de la Setmana de l'Aeronàutica i de l'Espai de
Barcelona i Sabadell

S'han preparat una àmplia oferta d'activitats aeroespacials perquè els centres educatius hi pugueu participar. El passat 19 de setembre de 2007, un grup de docents vàrem realitzar una visita informativa per a per als interessats en conèixer i informar-se aquesta tecnologia tant especial com es l'aeronàutica i la tècnica aeroespacial, que conforma la cultura tecnològica necessària en l'educació de la població escolar de Catalunya.

Aquesta era una visita organitzada per L'Aula de recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb l'Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona, el Departament d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell i l'Associació del Professorat de Tecnologia de Catalunya (APTC) amb el suport de Promoció Aeroespacial de Barcelona Activa i el Museu Marítim, amb el tema:

NAVEGANTS DEL SEGLE XXI

Aquesta sessió va permetre conèixer l'exposició i els recursos educatius organitzats al seu voltant.

També va servir per descobrir l'activitat aeroespacial a Europa i el paper que poden jugar els docents en donar-la a conèixer als alumnes.

La visita va se realitzada de la mà d'un representant del sector aeroespacial, que va fer el circuit pels diferents espais per tal de conèixer l'activitat aeroespacials a Europa i el paper que juga la ciutat de Barcelona.

Des de l'interior de la Sala Júpiter es vàrem veure la retransmissió d'un llançament i descobrir com es duen a terme els llançaments a Kourou (el port espacial de la Guaiana Francesa)

En els altres espais es va veure la cúpula d'una llançadora a Escala 1:1, diferents satèl·lits europeus instal·lats per tal de conèixer-ne tant la construcció com la funcionalitat i espais informatius per tal de descobrir la realitat del sector i també la participació d'estudiants catalans en algunes experiències dutes a terme entre municipis de la Comunitat de Ciutats Ariane (organització de municipis que donen suport al desenvolupament aeroespacial europeu).

L'exposició vol acostar als docents i alumnes a aquesta tecnologia tant especial com es l'aeronàutica i la tècnica aeroespacial, que conforma la cultura tecnològica necessària en l'educació de la població escolar de Catalunya.

Aquesta exposició compte amb el suport de l'Agència Espacial Europea (ESA), l'Agència espacial Francesa (CNES) i Arianespace.

Per primera vegada es presenta a la ciutat de Barcelona, i permetrà descobrir l'activitat aeroespacial a Europa.

Podeu consultar les pàgines:

Informació sobre l'exposició a:
Barcelona activa

Institut Municipal d'Educació

Museu Marítim de Barcelona

Vàrem pogué:
  • Conèixer de primera mà l'activitat aeroespacial a Europa i a la ciutat de Barcelona.
  • Veure les relacions Ciència, Tecnologia i Societat, partint d'aquesta basant especial de la tecnologia
  • Rebre informació per orientar al professorat interessat per fer ús d'aquest recurs pedagògic.
  • Disposar d'estratègies per treballar aquesta tecnologia amb alumnes.
    Lloc: Museu Marítim de Barcelona
    Sala Marquès de Comillas
    Drassanes Reials de Barcelona
    Av. De les Drassanes s/n

L'exposició temporal al Museu Marítim de Barcelona:

es pot visitar amb alumnes del 14 de setembre al 7 d'octubre de 2007
Per fer reserves de visites amb alumnes

El 4 d'octubre del 2007 es commemora el 50è aniversari del llançament de l'Sputnik.

Per a qualsevol consulta relacionada amb aquesta web podeu a dreçar-vos a:

www.xtec.cat/aulatec
e-mail: aulatec@xtec.cat