El passat 27 de juny del 2005, un grup de docents vàrem realitzar la visita informativa per a conèixer el Complex Hidroelèctric Subterrani de Tavascan i els seu serveis com a eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu i les instal·lacions que pot oferir com a suport a la tasca docent

Aquesta era una visita organitzada per l'Aula de recursos de tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb juntament amb Centre d'Interpretació de Tavascan i l'Associació del Professorat de Tecnologia de catalunya (APTC), amb el tema:

Presentació del Complex Hidroelèctric Subterrani de Tavascan com a font de coneixement i recursos didàctics

Aquesta sessió va permetre conèixer el programa educatiu, el complex i els seu serveis, com eina educativa, el seu potencial com a recurs didàctic, el programa educatiu, les instal·lacions i les últimes novetats que ofereix com a suport a la tasca docent. Va incloure una visita a una serradora industrial amb processos de la fusta força interessants amb aplicació de les últimes tecnologies a processos automatitzats d'estructures de fusta.També vam rebre la informació sobre el turisme Industrial de Catalunya, orientar al professorat per fer ús d'aquests instal·lacions i sobre com organitzar i treballar les visites amb alumnes per què puguin gaudir dels seus continguts.

També en aquesta sessió vàrem copsar aspectes històrics força interessants pel testimoni directe dels veritables protagonistes sobre la seva construcció així com el seu funcionament. Vàrem visitar la caverna de Tavascan (accedint a traves del túnel de mes de 400 m ) on es pot comprovar la magnitud del complex.

Interessant va ser la informació sobre complex hidroelèctric format per les centrals de Tavascan Superior, Tavascan Inferior i Central de Montemara, aquesta ultima central de bombeig o reversible (La primera que es va posar en marxa a tot l'estat). El complex te una potencia total de 240 Mw/h i un dels majors salts d'aigua d'aquestes característiques amb 900 m de desnivell i 85 Kg/cm2 de pressió a traves de la canonada de 2 m de diàmetre.

Un bon exemple de l'aplicació de la tecnolgia hidràulica i de informació, de pirmera mà, sobre com treballar amb alumnes que han estudiat els conceptes bàsics de la producció elèctrica i els diferents tipus de sistemes de producció.

Vàrem rebre també informació sobre altres visites que es poden realitzar per la zona

Podeu consultar la seva pàgina web.  Conté interessants informacions tèniques.

Qualsevol comentari podeu adreçar-lo a l'AULATEC

Feu un clic sobre la imatge per veure-la més gran

www.xtec.net/aulatec
e-mail: aulatec@xtec.net