DO YOU HAVE SCIENCE APPEAL?

Jornada per a professors de secundària. Claus per incentivar la ciència en els joves.

Organització

Generalitat de Catalunya, Departament d'Educació i ESOF2008, Euroscience Open Forum (Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i Euroscience) i amb la col·laboració de l'Obra Social de Caixa Catalunya

Aquesta va ser una jornada de treball, en la que, des de prismes diferents, cinc ponents van donar les seves claus per incentivar la ciència a les escoles, des de l'ús de les noves tecnologies, com utilitzar recursos senzills al nostre abast o des de la visió dels científics que fan recerca, incloent metodologies actives i novedoses.

Destinataris
Professorat d'escoles de secundària de Catalunya.
Que es va treballar
  • Qualsevol persona que hagi estudiat, sabrà que alguns professors són avorrits i lineals; d'altres saben què els hi agrada als alumnes, són més amens, els expliquen curiositats, donen exemples de la vida real..
  • Les xerrades giren entorn a com incentivar la ciència a les escoles des de diferents prismes, passant per un professor de matemàtiques d'institut a un d'universitat, un investigador i un divulgador científic.
  • S'aportaran recursos pràctics, estratègies i idees per tal d'incentivar l'aprenentatge de la ciència a les escoles.
  • Es podrà observar les metodologies emprades pels ponents que poden servir de referència per innovar la docència del dia a dia.
Ponents
  • Claudi Alsina: "Claus per comunicar la ciència”
  • Dani Jiménez Albiac: “Experimenta! Secrets, trucs i claus per estimular la ciència a través dels experiments".
  • Jesús Marco: “Què poden fer els científics per millorar l'ensenyament de la ciència a les escoles?” (títol provisional)
  • Antoni Aubanell: “Experiències pràctiques aplicades en un univers màgic i lúdic per a l'aprenentatge de les ciències experimentals i matemàtiques”.
  • Marcus du Sautoy: Do you have science appeal? la utilitat i importància que tenen les matemàtiques en la vida quotidiana.
Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB)
c/ Dr. Aiguader, 88
08003 Barcelona

Plànol de situació i accés

Data i estructura de la sessió
Dissabte 28 juny
Horari: 09:00h – 14:00h
Quatre sessions de 30 minuts més 10 minuts de preguntes i una sessió d'una hora debat final. Pausa de 20 minuts. Total: 5 hores.
Llengua
Català, castellà, anglès (hi haurà traducció simultània)
Per a més informació:

cesire* aulatec
aula de recursos de tecnologia
Tel. 936 920 660  935 804 876
www.xtec.cat/aulatec