Galeria fotogràfica:
Fotos de la mecànica constructiva
Fotos en el fons del mar
Fotos de la construcció (drassanes)

Contacte  amb aulatec

Programa d'activitats:
al MMB
bloc educació MMB
bloc de Bitàcola MMB
bloc activitat familiars

Informe
de la jornada de professorat al Museu Marítim de Barcelona, el 5 i el 19 d'octubre de 2011.

Últimes Notícies:

L'última nit del Titànic:

Pel·lícula, que es projecta a la cúpula

del planetari digital del MMB.
Del 15/01/2012 al 16/12/2012

Han començat les inscripcions

Patrocinadors

L'any 2012 es commemora el centenari del naufragi del RMS Titanic

La tecnologia aplicada al transport marítim ha evolucionat molt, ha tingut èxits i també fracassos que convé analitzar per treure bones conclusions educatives. Per aquest motiu, el cesire*.aulatec i el MMB, en motiu del centenari del naufragi del RMS Titanic (en anglés: Royal Mail Steamship Titanic, "Vaixell a vapor del Correu Reial Titanic"), organitzem una proposta d'activitats.

El projecte “Iceberg a proa!”, és un conjunt d'activitats didàctiques al voltant del RMS Titanic, la tecnologia, la ciència aplicada a la navegació marítima i els aspectes socials, per tal de fer una trobada al final d'aquest curs escolar amb les Escoles i els Instituts participants i presentar els treballs fets al llarg del curs 2011-2012 a les aules, per part de l'alumnat de primària i de secundària.

Els objectius i reptes a assolir seran decidits per cada centre, però cal tenir present que poden treballar diverses àrees de coneixement, com Tecnologia (Construcció d'un telègraf; elaboració d'un sextant; construcció d'un model del RMS Titanic, característiques dels materials estructurals del buc, motors, generació energia elèctrica...), Llengua Estrangera (un lloc web o WebQuest amb els continguts i la història del vaixell ... en qualsevol llengua estrangera), Ciències Naturals (una demostració de l'efecte del fred en els cossos, i l'efecte de la hipotèrmia, principi d'Arquimedes...), Ciències Socials, (qui viatjava a bord del vaixell i amb quines condicions, en funció dels respectius estatus socials, ...), o altres àrees relacionades (dibuixos, retallables, auques, etcètera.).

La voluntat és fer una activitat competencial que permeti treballar per l'excel·lència i integrat en diferents àrees de coneixement.

Per cloure aquesta activitat “Iceberg a proa!”, es farà una presentació dels treballs fets a les aules i que servirà per ressaltar l'importància que te per a tots nosaltres les ciències naturals, socials i la tecnologia, que durant segles han ajudat a fer possible, la conquesta del mar.

Des del Departament d'Ensenyament, a través dels CESIRES es vol contribuir a aquests objectius des de la vessant educativa oferint la informació dels actes i activitats i elaborant un conjunt de propostes educatives interdisciplinaris per ser treballades a l'aula.

Activitat escolar  Iceberg a Proa!

Descripció de l'activitat.

Inici:
1 de novembre de 2011

Jornada de presentació de treballs   24 de maig de 2012

Inscripcions
fins el 29 d'abril de 2012

Imatge de wikipedia

cesire* aulatec aula de recursos de tecnologia    Carrer de les Escoles, 5 i 7  T. 936 920 660 Fax. 935 808 878     08290 Cerdanyola del Vallès     e-mail:aulatec@xtec.cat