El passat 15 de gener del 2003, un grup de professors i professores vàrem realitzar la visita informativa per a professors de Batxillerat i d'Educació Secundaria Obligatòria sobre la Diplomatura en Òptica i Optometria i els seus camps d'actuació a l'Escola Universitària d'Òptica i Optometria de Terrassa (EUOOT).

Aquesta sessió va permetre conèixer les sortides professionals i els continguts d'aquesta diplomatura, també observar els tallers, laboratoris i sistemes que estan en funcionament i veure les seves instal·lacions i observar alguns processos en directe, com el muntatge d'unes ulleres (laboratori Tecnologia Òptica), graduacions de la vista a la Clínica Optomètrica, pràctiques sobre làser, etc.

Un aspecte molt interessant és la capacitat d'orientació professional i d'opcions d'estudi que pot oferir aquesta Escola Universitària, pel que fa al professorat amb la seva tasca tutorial d'informació, tant per sortides professionals com d'opcions posteriors d'estudis universitaris, i pels propis alumnes que poden veure per si mateixos l'opció de futur que té aquesta disciplina dins de la tecnologia.

Molt interessant l'observació dels tallers, laboratoris i sistemes que estan en funcionament, ja que és un excel·lent sistema de reciclatge tècnic que ens pot facilitar l'ensenyament de tècniques molt especials.

Aquest any han subministrat aquest escrit amb ofertes força interessants:

Activitats que s'ofereixen als IES des de I'EUOOT
Visites a I'EUOOT, es poden veure practiques demostratives en directe de:
    • muntatge d'ulleres
    • graduacions de la vista
    • experiments amb la llum
    • .../...
    Dates possibles per a les visites:
    • del 7 de gener al 12 de febrer de 2003
    • del 27 de març al 4 d'abril de 2003.
Nota: apart de les dates indicades, podeu venir el primer dimecres al matí de cada mes.
Visites a IES: podem muntar en el vostre IES tallers per 12-15 estudiants sobre mesura de l'agudesa visual, sobre les ulleres, visió tridimensional o sobre la llum. Cada taller té una durada aproximada de 30 minuts.
Dates possibles per a les visites als divendres al matí:
  • 24 Gener 2003
  • 28 Febrer 2003
  • 21 Març 2003
  • 25 Abril 2003
  • 23 Maig 2003
Conferències sobre la Diplomatura i les seves sortides professionals o conferències divulgatives sobre temes relacionats amb la visió (miopia, lents de contacte, etc.): podem venir al vostre IES a fer aquestes conferenciés en les dates que us hem indicat anteriorment i també el primer dimecres al matí de cada mes.
Tutorització de treballs de recerca:
Us oferim ajut en la tutorització d'aquests treballs posant un alumne de 5é-6é quadrimestre de la nostra escola com a becari. Algunes opcions poden ser:
    • estudi de la visió del color entre els estudiants de l'IES
    • il·lusions visuals
    • construcció d'un estereoscopi per veure en 3D
    •  història de l'òptica i I'optometria
    • .../...
Per concretar qualsevol d'aquestes activitats és imprescindible posar-se en contacte amb: mobilitat@ct.upc.es, José Luis Melgosa. Tf 93-7398132.

En un futur i per els docents interessats també podrem rebre informació sobre materials que poden ajudar a treballar crèdits d'aquesta matèria i analitzar les possibilitats d'aprofitar materials senzills per preparar algun crèdit sobre aquest tipus de tecnologia:

• com muntar una cambra fosca, un periscopi, etc.
  • com fer fotos i presentar-les en visió amb estereoscopi
  • construir un viso estereoscopi
També vam rebre un CDROM  informatiu sobre els estudis, perquè l'alumnat pugui consultar-lo

Podreu rebre més informació visitant la seva pàgina web

Possiblement, segons les demandes posteriors, podrem organitzar d'altres visites, i tallers relacionats amb l'òptica ...

si voleu... podeu ja ... feu-nos ho saber

Si desitgeu més informació envieu un e-mail: aulatec@pie.xtec.es

Enllaços d'interès:

Optical Society of America Pàgina de la Societat d'Òptica Americana
Materials/ Optical Society of America Pàgina amb activitats pràctiques molt interessant per a la docència de fenòmens d'òptica. Podeu baixar-los en castellà
Exploratorium of science: Persicope Pàgina amb instrucció pràctica per a construir un periscopi
The Science Explorer  ... i de molts altres objectes.