El passat dissabte 17 de maig de 2003 a les instal·lacions de l'Institut d'Estudis Catalans i organitzada conjuntament per la Societat Catalana de Tecnologia i l'Associació del Professorat de Tecnologia de Catalunya, és va realitzar una jornada tecnològica amb el tema central:

Present i Futur de l'Educació Tecnològica

La implantació de la Tecnologia de forma generalitzada a l'etapa de l'educació secundària obligatòria i com a modalitat del batxillerat ha permès a tot l'alumnat accedir a les principals bases de la cultura tecnològica, imprescindibles per a la formació dels futurs ciutadans.

La jornada es va estructurar en cinc taules de treball, a cadascuna de les quals hi va participar un ponent, expert en la matèria, que va presentar el tema a tractar i un moderador que va coordinar un diàleg posterior entre els participants per tal de copsar diferents punts de vista i enriquir les aportacions inicials fetes pels ponents.

El dia de la jornada es va fer la primera sessió presencial i el debat es continuarà a la xarxa durant una setmana mitjançant el fòrum de la pàgina de l'APTC. Finalment es recolliran les conclusions de cada taula i se'n farà una publicació a la revista electrònica de l'APTC en un número extraordinari.

Els temes tractats a cadascuna de les taules varen ser els següents:

1. La tecnologia és un itinerari o una formació bàsica per a l'alumnat?
Ponent: Rosa Mª Palacios
Moderador: Jordi Escudero
2. Quines matèries són les més adients per cursar una carrera tècnica?
Ponent: Salvador Cardona
Moderador: David Atzet
3. L'aula de tecnologia i les TIC són compatibles?
Ponent: Rosa Argelaguet
Moderador: Llorenç Sans
4. Qui fa l'alfabetització informàtica?
Ponent: Josep Pujadas
Moderador: Roger Hoyos
5. El model català d'ensenyament de la tecnologia. Comparació amb d'altres
comunitats d'Espanya i d'Europa.
Ponent: Jordi Font
Moderador: Joan Serra
Els objectius:
  • Analitzar l'estat actual de l'ensenyament de la tecnologia a l'educació secundària obligatòria i post-obligatòria.
  • Donar a conèixer diferents perspectives de l'ensenyament de la tecnologia fora de Catalunya.
  • Relacionar la tecnologia a l'ensenyament secundari amb les carreres tècniques que poden cursar els alumnes posteriorment.
  • Debatre el paper de la informàtica dins de l'ensenyament de la tecnologia i del seu currículum.
  • Reflexionar sobre el futur de la tecnologia dins de l'ensenyament secundari en el marc de la nova legislació educativa.
Algunes de les presentacions varen ser força interessants i més endavant podrem disposar del text i dels seus continguts.

Per ampliar la informació us podeu adreçar a:

• Aula de recursos de tecnologia. AULATEC
  • Associació del professorat de tecnologia de Catalunya. APTC
Detalls gràfics de la jornada