Aula de recursos de Tecnologia

InformacióLLICÈNCIES D'ESTUDI RETRIBUÏDES.
Àrea de Tecnologia

Departament d'Educació. Direcció General d'Ordenació i Innovació Educativa, a la darrera setmana de març o primera quinzena d'abril de 2006, anuncia una convocatòria única i diferenciada per a les llicències d'estudi retribuïdes de les modalitats A i B, adreçada al professorat funcionari de carrera dels cossos docents i dels cossos d'inspecció.

Voldríem informar a tot el professorat de tecnologiades de l'àrea de tecnologia, creiem que aquesta oportunitat de participació obre les portes a fer treballs de recerca en l'àmbit de l'educació tecnològica.

En aquest aspecte cal que els docents obrin línies d'innovació, especialment en el nostre col·lectiu, on tenim tants bons professionals, amb grans dosis d'imaginació i ganes de treballar i explorar nous camps que permetin fer la nostra docència amb més qualitat.

És important que la societat i al col·lectiu del professorat ens arribi a conèixer millor. Que s'entengui el que fa i aprèn l'alumnat a l'àrea de tecnologia.

Penseu que aquest camp, relativament nou en la docència de la tecnologia a secundària, hi ha molt a fer per tal d'aconseguir un pes més gran en l'educació de ciutadanes i ciutadans més responsables i preparats per a un món altament tecnificat i competitiu.

Per fer-vos una idea més clara dels objectius de les llicències d'estudi retribuïdes de les modalitats A i B, es bo saber que els treballs o estudis han de tractar una de les temàtiques incloses en els àmbits següents:
  • escola inclusiva
  • currículum i innovacions
  • tecnologies de la informació i comunicació
  • millora personal i desenvolupament professional
  • gestió dels centres i dels serveis educatius i educació i entorn.

També aquests treballs o estudis han de revertir, d'una manera directa:
  • en la millora de la pràctica docent
  • en la millora organitzativa dels centres
  • en la innovació i la recerca educativa
  • en l'aprofundiment dels continguts curriculars
  • en les estratègies metodològiques i els recursos didàctics.
A més, tots els treballs o estudis han de fomentar els eixos transversals següents:
  • la integració de les TIC
  • la coeducació
  • la inclusivitat
  • la cohesió social
  • la normalització lingüística i l'ús social de la llengua catalana.

Per la seva actualitat i importància es prioritzaran les temàtiques següents:
  • Escola inclusiva
  • Currículum i innovacions
  • Tecnologies de la informació i de la comunicació
  • Millora personal i desenvolupament professional
  • Gestió dels centres i serveis educatius
  • Educació i entorn
Modalitats

Per al curs 2006-2007 es concedeixen:

• 81 llicències amb una durada d'un curs escolar (modalitat A: treballs de recerca educativa o desenvolupament d'estudis)
  • 90 llicències amb una durada de cinc mesos o mitja jornada (modalitat B: exclusivament per a elaboració de materials educatius)

Podeu consultar