Edició: Bages i
Berguedà
Any 2007

IV MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DEL BAGES i BERGUEDÀ

Els passats dies 26 i 27 d'abril vam poder gaudir d'una nova edició del MERCATEC - Bagues/Berguedà, en un marc idoni, l'Escola Universitària Politècnica de Manresa.

Un entusiasta grup de docents de Tecnologia de la comarca del Bages i Berguedà varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea.

Hem de dir que els veritables protagonistes eren els alumnes

L'objectiu que tots, alumnes i docents poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment.

El MERCATEC és un veritable punt de trobada i reflexió per a docents i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels nostres alumnes.
Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença  pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà.

El marc del MERCATEC, permet que els propis protagonistes del seu aprenentatge, els alumnes/as puguin explicar la seva feina, que moltes vegades queda reduïda a la pròpia aula, i tan sols allí.

Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més construir
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en els temps que corren, aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge, pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen.
per a més informació podeu consultar la seva pàgina
... Enhorabona a tots els organitzadors i participants

Relació dels:

En el MERCATEC podem trobar seccions en:

Àmbit domèstic

Aquest és possiblement l'àmbit més proper a tothom i el que sovint no atribuïm a una tecnologia específica. Així, àmbits com aquest ens ajuden a adonar-nos de la quantitat de tècnics i tècniques diferents que intervenen en el disseny i construcció d'un habitatge i en la realització de tot allò que ens ajuda a viure-hi.

Energia, motors i mecanismes

En aquest gran grup hi trobem màquines productores o transformadores d'energia, aplicacions d'energies alternatives, així com aplicacions de sistemes de transmissió força - moviment o ginys mecànics que són fruit de l'aplicació d'altres de més simples.

Electricitat, electrònica i control

En aquest àmbit hom hi pot trobar aparells, equips o sistemes presents en la vida diària i on l'electricitat és l'eix principal del projecte. El transport, la il·luminació, el control de processos i la música són algunes de les aplicacions que hi trobarem exposades.

Informàtica

Dins aquest àmbit es troben tots aquells projectes que estudien i utilitzen els ordinadors, el seu disseny i funcionament. També aquells en què són element imprescindible per a la realització del projecte.

Treballs de recerca

Àmbit dedicat exclusivament als treballs d'investigació realitzats per l'alumnat de batxillerat. Aquests treballs consten d'una petita investigació i poden estar emmarcats dins d'una matèria o bé ser interdisciplinaris.

Persones de contacte del MERCATEC Bages-Berguedà: David ATZET, coordinador

Que molts més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... ànims.

Gaudiu de les imatges i els  projectes... potser poden ser útils...

Per veure el reportatge fotogràfic

Si necessiteu més informació, adreçar-se als coordinadors o a l'Aula de recursos de tecnologia