Edició: Vallès
Any 2007

IV MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DEL VALLÈS

Els passats dies 8 i 9 de maig vam poder gaudir d'una nova edició del MERCATEC - Vallès, en un marc idoni, Escola Universitària d'Enginyeria Tècnica Industrial de Terrassa (EUETIT)

Un entusiasta grup de docents de Tecnologia de la comarca del Vallès varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea.

Hem de dir que els veritables protagonistes eren els alumnes

L'objectiu que tots, alumnes i docents poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment.

El MERCATEC és un veritable punt de trobada i reflexió per a docents i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels alumnes.
Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença  pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà. Els permet afrontar situacions de veritables reptes que son capaços de resoldre, de vegades en força èxit.

El marc del MERCATEC, permet que els propis protagonistes del seu aprenentatge, els alumnes/as puguin explicar la seva feina, que moltes vegades queda reduïda a la pròpia aula, i tan sols allí.

Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més, construir

Això explica que la tecnologia és saberfer coses útils.
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en els temps que corren, aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge, pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen.
per a més informació podeu consultar la seva pàgina
... Enhorabona a tots els organitzadors i participants

Relació dels:

En el MERCATEC podem trobar seccions en:

Àmbit domèstic

Aquest és possiblement l'àmbit més proper a tothom i el que sovint no atribuïm a una tecnologia específica. Així, àmbits com aquest ens ajuden a adonar-nos de la quantitat de tècnics i tècniques diferents que intervenen en el disseny i construcció d'un habitatge i en la realització de tot allò que ens ajuda a viure-hi.

Energia, motors i mecanismes

En aquest gran grup hi trobem màquines productores o transformadores d'energia, aplicacions d'energies alternatives, així com aplicacions de sistemes de transmissió força - moviment o ginys mecànics que són fruit de l'aplicació d'altres de més simples.

Electricitat, electrònica i control

En aquest àmbit hom hi pot trobar aparells, equips o sistemes presents en la vida diària i on l'electricitat és l'eix principal del projecte. El transport, la il·luminació, el control de processos i la música són algunes de les aplicacions que hi trobarem exposades.

Informàtica

Dins aquest àmbit es troben tots aquells projectes que estudien i utilitzen els ordinadors, el seu disseny i funcionament. També aquells en què són element imprescindible per a la realització del projecte.

Treballs de recerca

Àmbit dedicat exclusivament als treballs d'investigació realitzats per l'alumnat de batxillerat. Aquests treballs consten d'una petita investigació i poden estar emmarcats dins d'una matèria o bé ser interdisciplinaris.

També es varen realitzar les interessants exposicions:
  • ELS INVENTS QUE HAN CANVIAT LA HISTÒRIA.

• A càrrec de RAMON MAGEM, antic encarregat d'electricista de les mines de potassa de Balsareny.
  • AUTÒMATS

• A càrrec de LLUÍS RIBAS, professor de tecnologia de l'IES Lluís Companys de Ripollet i mecànic conservador del Museu d'Autòmats del Tibidabo

Persones de contacte del MERCATEC Vallès: Cristina MIR, coordinadora

Que molts més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... ànims.

Gaudiu de les imatges i els  projectes... potser poden ser útils...

Per veure el reportatge fotogràfic

Si necessiteu més informació, adreçar-se als coordinadors o a l'Aula de recursos de tecnologia