|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els passats dies 3, 4 i 5 del mes d'abril vam poder gaudir d'un nou MERCATEC en un marc idoni, l'Escola Universitària Politècnica de Mataró. Aquest entusiasta grup de professors/es de Tecnologia de la comarca del Maresme varen portar a terme aquest "mercat" que és fruit d'un Grup de Treball del Pla de Formació de la Zona de Mataró, que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea. Hem de dir que els professors tan sols estaven d'organitzadors ja que els veritables protagonistes eren els alumnes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els organitzadors havien assenyalat: " Som conscients que moltes vegades els projectes que construïm, constitueixen experiències interessants que no surten del marc de la nostra aula. D'altra banda, estem convençuts que els nostres alumnes se sentirien més motivats si a l'acabar un projecte el poguessin explicar i compartir amb d'altres companys" |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu que tots, alumnes i professors poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Una vegada més el MERCATEC va ser un veritable punt de trobada i reflexió per a ensenyants i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels nostres alumnes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més construir. Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en el temps que corre aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen. Com era el desig dels organitzadors
... de ben segur que tots els presents vàrem gaudir d'aquesta festa
de la tecnologia...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De
nou, enhorabona a tots els organitzadors i participants
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Centres educatius participants i relació dels projectes exposats | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aquest any podrem gaudir dels treballar dels alumnes del Bages. MERCATEC - Bages Enhorabona! Que molt més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... i potser també a les terres de ponent... ànims. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
potser poden ser útils... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aquí teniu una mostra dels qüestionaris
que s'utilitzaren a la mostra, per tal de fer treballar als alumnes assistents,
si voleu més informació connecteu amb els organitzadors,
trobareu per exemple: anàlisi del procés tecnològic,
Gim Kana TEC amb activitats per a l'ESO i moltes més...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|