|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I MERCAT D'EXPERIÈNCIES DE TECNOLOGIA A SECUNDÀRIA DEL BAGES | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els passats dies 8, 9 i 10 del mes de maig vam poder gaudir d'una novetat, el nou MERCATEC-Bages en un marc idoni, l'Escola Universitària Politècnica de Manresa. Un altre entusiasta grup de professors/es de Tecnologia de la comarca del Bages varen portar a terme aquest "mercat", que aprofundeix per a conèixer i reflexionar sobre diferents estratègies i metodologies de la nostra àrea. Hem de dir que els professors tan sols estaven d'organitzadors ja que els veritables protagonistes eren els alumnes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els organitzadors havien assenyalat: " El fet que els projectes, juntament amb els dossiers i memòries escrites, poguessin sortir del marc habitual de la nostra aula i del mateix centre educatiu ha presentat també un pas endavant per la promoció i divulgació de l'àrea de tecnologia" |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu que tots, alumnes i professors poguessin compartir i intercanviar els projectes d'aula i, alhora, promoure i divulgar la Tecnologia de l'ESO i del Batxillerat, va ser assolit totalment. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El MERCATEC va ser un veritable punt de trobada i reflexió per a ensenyants i alumnes, i vàrem constatar amb tota certesa, que el treball en equip i l'intercanvi d'experiències constitueixen una eina important per a millorar la qualitat del nostre treball i en especial per a la motivació dels nostres alumnes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Va ser encantador escoltar de primera mà, i pels veritables protagonistes, els alumnes, les seves experiències tant en el seu procés d'aprenentatge com allò que havien sigut capaços d'aprendre, i a més a més construir. Això dóna sentit a l'àrea de tecnologia que comença pel procés tecnològic, entès com una sèrie lògica de passos que, a partir d'un requeriment donat, condueixen a l'obtenció d'un producte o solució que el satisfà. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podem assegurar que la motivació era força alta, pel protagonisme que havien adoptat, i en el temps que corre aconseguir que els alumnes s'interessin en els seus processos d'aprenentatge pensem que és un èxit segur, i no tan sols pels alumnes si no també pels docents que els acompanyen. Com era el desig dels organitzadors
... de ben segur que tots els presents vàrem gaudir d'aquesta festa
de la tecnologia...
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De
nou, enhorabona a tots els organitzadors i participants
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Centres educatius participants i relació dels projectes exposats | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Seccions en: Àmbit domèstic Aquest és possiblement l'àmbit més proper a tots plegats i el que sovint no atribuïm a una tecnologia específica. Així, àmbits com aquest ens ajuden a adonar-nos de la quantitat de tècnics i tècniques diferents que intervenen en la realització d'un habitatge i en la realització de tot allò que ens ajuda a viure-hi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Energia, motors i mecanismes En aquest gran grup hi trobem màquines productores o transformadores d'energia, aplicacions d'energies alternatives, així com aplicacions de sistemes de transmissió forca - moviment o ginys mecànics que són fruit de l'aplicació d'altres més simples. Així podem trobar- nos aparells classificadors de monedes que apliquen els principis de les màquines simples (palanca) o un pont llevadís en el qual, a partir d'un mecanisme i un motor elèctric, es procedeix a realitzar un treball d'elevació d'un pont. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Electricitat, electrònica i control |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Calaix sastre Dins d'aquest àmbit hi hem classificat tots aquells treballs que per la seva tipologia ajuden a desenvolupar diferents aspectes tecnològics però que no s'inclouen directament en cap àmbit concret o relacionat amb tecnologies concretes. Sovint són jocs o entreteniments o altres complements que ajuden a fer-nos la vida més senzilla |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinador del MERCATEC Bages. David Atzet. datzet@pie.xtec.es Que molt més MERCATEC's es realitzin arreu de Catalunya... i potser també a les terres de ponent... ànims. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
potser poden ser útils... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aquí teniu una mostra dels qüestionaris
que s'utilitzaren a la mostra, per tal de fer treballar als alumnes assistents,
si voleu més informació connecteu amb els organitzadors,
trobareu per exemple: anàlisi del procés tecnològic,
Gim Kana TEC amb activitats per a l'ESO i moltes més...
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|