Incorpora fotos de la sessió

El passat dimecres 5 de maig de 2004 a la Seu de l'Aula de Recursos de Tecnologia de Cerdanyola del Vallés, un grup de professors vàrem realitzar una sessió de treball amb el tema LA METEOROLOGIA MOTIVA L'OBSERVACIÓ. RECURSOS DIDÀCTICS EN EL SEU ENSENYAMENT juntament amb l'Associació Catalana d'Observadors Meteorològics (ACOM)

Aquesta sessió teòrico-pràctica adreçada a docents de tecnologia i ciències, interessats en conèixer i informar-se dels programes de suport a l'educació secundària i d'orientació a l'alumnat, i al mateix temps conèixer els recursos i activitats que desenvolupa l’ACOM per a fomentar i divulgar la meteorologia, tema de interès general.

Un aspecte molt interessant van ser els recursos didàctics explicats com és la capacitat d'organitzar pràctiques amb materials reciclats o d'ús força comú per analitzar fenòmens molt propers als alumnes.

Molt interessant l'observació de les pàgines web associades i que poden facilitar l'apropament dels alumnes i la seva motivació a l'estudi d'aquesta disciplina.

En aquesta sessió vàrem posar les bases per a:
  • Establir nous vincles de col·laboració i intercanvi entre docents de ciència i tecnologia de secundària i l'Associació Catalana d'Observadors Meteorològics (ACOM)
  • Presentar el Taller de Construcció d'aparells meteorològics casolans, adreçat a últims cursos de primària i primers de secundària.
  • Intercanviar informació sobre els diferents treballs de recerca de secundària dins de l'àmbit de la meteorologia, la climatologia i ciències afins.
  • Donar a conèixer l'estat de la meteorologia i la climatologia en l'ensenyament actual.
  • Donar a conèixer els recursos de que disposa i les diverses activitats que realitza l’ACOM per al món educatiu.
  • La creació de la secció “Meteorologia i Ensenyament” dins la revista PENELL de l'ACOM
  • Realitzar fitxes i metodologia de pràctiques per treballar amb alumnes l'observació de l'atmosfera.
  • També es mostraren experiències i treballs de recerca realitzats per alumnes i la seva valoració
També es van fer algunes propostes que es podrien realitzar, segons l'interès:
  • Possibles visites d'observatoris meteorològics
  • Seguir amb la creació de la secció “Meteorologia i Ensenyament” dins la revista PENELL de l'ACOM
  • Intercanviar informació sobre els diferents treballs a l'ESO dins de l'àmbit de la meteorologia, la climatologia i ciències afins.
  • Intercanviar informació sobre treballs de construcció i realització de instruments tecnològics senzills per tal de treballar dins de l'àmbit de la meteorologia, la climatologia.

Disposem a l'Aula de Recursos de Cerdanyola un
CDROM molt interessant.
Índex:
  • Evolució de la meteorologia a Catalunya
  • Observació de l'atmosfera
  • Predicció del temps a Catalunya
  • Aproximació al clima de Catalunya
  • Utilitats (entre moltes coses ...simbologia meteorològica, diccionari terminològic sobre meteorologia ...)
El podeu consultar a les instal·lacions
del CDECT. L'Aula de Recursos de Tecnologia

Pàgines web interessants:

Esperem les vostres consultes e interès