El passat 15 de març del 2006, un grup de docents vàrem realitzar una sessió de treball i visita informativa per a per als interessats en conèixer l'edifici - museu i els seus programes educatius. També vàrem esbrinar el seu potencial com eina educativa i com a recurs didàctic.

Aquesta era una visita organitzada per l'Aula de Recursos de Tecnologia del Departament d'Educació, juntament amb  La Fundació Caixa Catalunya, La Pedrera educació,  i amb la col·laboració de l'Associació de Professors de Tecnologia de Catalunya (APTC), amb el tema:

La Pedrera, l'edifici arquitectònic, com a font de coneixement i recursos didàctics.

Aquesta sessió va permetre conèixer l'edifici - museu com no pot ser d'altre manera, es un referent en l'obre del genial arquitecte Gaudi. Transporta l'imaginació anys enrere i fa reflexionar en el nostre món en evolució constant. En aquesta obra podem veure aplicada la recerca de l'obra d'art total, de la creació tècnica d'arquitectura amb la natura com a referent inspirador del seu constructor.

L'edifici esdevé un lloc que posa de manifest l'enginy d'un arquitecte que va aportar unes solucions molt imaginatives a la tècnica arquitectònica. Es poden aprendre unes solucions tècniques que demostren l'enginy del seu autor.

Aquest espai es singular també per la convivència del passat i present, combinant l'arqueologia industrial amb els usos que actualment té aquest edifici singular. Això permet fer una interpretació global i sistemàtica de la instal·lació que combina l'ús d'oficines i d'habitatge

Vàrem pogué:

• Conèixer aquest recurs didàctic i les seves instal·lacions
  • Descobrir el turisme arquitectònic de Catalunya
  • Orientar al professorat de l'àrea de tecnologia per fer-ne ús d'aquest recurs pedagògic
  • Informar sobre com organitzar i treballar les vistes amb alumnes per què puguin gaudir dels seus continguts.
  • Donar informació sobre detalls com: fons documentals, dossier, recursos didàctics propis,...
  • Informar sobre els seus serveis i programes educatius, els dossiers i les publicacions en especial sobre les relacions Ciència Tecnologia i Societat
  • Donar informació dels tallers experimentals amb les seves especials metodologies participatives
Podeu veure la seva pàgina web