Em pensat que, donat el seu interès, posar-lo a l'abast del professors interessats en realitzar-lo amb els seus alumnes També disposem a l'Aula de recursos de tecnologia d'un vídeo amb detalls constructius força interessants.
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Data: Gener 2004 | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Objectiu del projecte | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Objectius curriculars treballats | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
2. Producció i elaboració de materials i d'objectes.
2.2 El treball artesanal i el procés industrial.
3.3 Els avantatges i els inconvenients de les consecucions de la tecnologia. Sostenibilitat.
4.3 Les normes de seguretat en el treball. 4.4 La normalització.
4. Utilitzar les eines de processament de textos per elaborar, produir i manipular documents de text, amb integració de gràfics i imatges. 8. Comparar la producció industrial i l'artesanal en el procés de fabricació d'un determinat material o objecte. 9. Ser creatiu en les tasques de disseny, valorant la funcionalitat i l'ergonomia. 11. Analitzar objectes, processos i el funcionament d'aparells senzills de l'entorn immediat. 17. Ser conscient de la tecnificació, la industrialització i la seva evolució com a resposta a les diferents necessitats humanes, tot respectant societats de nivell tecnològic diferent. 18. Valorar la planificació del treball en equip, col·laborant-hi activament i respectant l'aportació dels altres membres de l'equip. 19. Col·laborar a mantenir en condicions adequades l'aula de tecnologia, el material propi i el d'ús comú. 20. Valorar l'ordre, la polidesa, el rigor i la qualitat, tant del treball intel·lectual com del manual. 21. Valorar críticament les condicions de treball i el compliment de les normes de seguretat laboral i acostumar-se a aplicar-les de forma continuada. 23. Explicar i transmetre a altres persones les pròpies realitzacions en l'àmbit de la tecnologia, tant oralment com per escrit. 24. Confeccionar projectes senzills referits a objectes, circuits, instal·lacions o processos. 25. Construir objectes a partir d'una necessitat, prèvia selecció dels components, aplicant criteris respectuosos amb el medi. 26. Identificar i utilitzar eines, instruments, aparells i utillatges amb propietat, d'acord amb les normes de seguretat. 31. Valorar la necessitat de l'aprofitament, reutilització, reciclatge de materials i de l'ús de materials no contaminants |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Continguts desenvolupats | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
1. Manipulació directa.
1.2 Realització d'operacions de muntatge, seqüenciació de diferents operacions, tria d'eines i instruments adients per a l'operació a realitzar, mesura d'objectes i muntatge de sistemes informàtics senzills. 1.3 Utilització d'instruments de mesura de longitud, d'aparells de mesura elèctrics, d'eines, d'aparells i màquines, d'estris de dibuix, i d'ordinadors per a la creació de documents, el disseny, el control i l'automatització.
2.3 Elaboració d'esquemes.
4.3 Elaboració de memòries tècniques. Realització de projectes a partir d'una necessitat: disseny, selecció i assaig de materials i solucions constructives, estudi econòmic, construcció i avaluació. Materials. La fusta, els plàstics i els metalls. Aplicacions i construcció d'objectes. Tècniques i processos de fabricació per a l'obtenció dels materials. Les propietats i l'evolució dels materials. Interrelació entre ciència i tècnica. Disseny, construcció i anàlisi d'objectes. Les eines, els estris de dibuix, les màquines de l'aula. Aplicacions i normes d'ús. L'anàlisi dels objectes. Mesura, muntatge i desmuntatge. 1. Valoració de l'activitat tecnològica.
1.2 Correcció en la utilització d'objectes, materials i mitjans tecnològics. 1.3 Correcció en el llenguatge de les comunicacions. 1.4 Ordre i polidesa en el treball individual i en grup. 1.5 Rigor en la resolució de problemes tecnològics.
treball en grup. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Material necessari | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Equipament emprat | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Descripció del projecte, utilitat i/o funcionament | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Esquemes/dibuixos/fotos | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Valoració/conclusions/orientacions. | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Data: Gener 2004 | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Objectiu del projecte | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Objectius curriculars treballats | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
1. Descriure les propietats i aplicacions més importants d’alguns materials bàsics. 2. Utilitzar i valorar els entorns de comunicació de treball cooperatiu. 3. Ser creatiu en les tasques de disseny, valorant la funcionalitat i l’ergonomia. 4. Valorar la planificació del treball en equip, col·laborant-hi activament i respectant l’aportació dels altres membres de l’equip. 5. Col·laborar a mantenir en condicions adequades l’aula de tecnologia, el material propi, i el d’ús comú. 6. Valorar l’ordre, la polidesa, el rigor i la qualitat, tant del treball intel·lectual com del manual. 7. Valorar críticament les condicions de treball i el compliment de les normes de seguretat laboral i acostumar-se a aplicar-les de forma continuada. 8. Calcular les mides d’un objecte, tant a partir d’un dibuix a escala com amidant-lo. 9. Explicar i transmetre a altres persones les pròpies realitzacions en l’àmbit de la tecnologia, tant oralment com per escrit. 10. Confeccionar projectes senzills referits a objectes, circuits, instal·lacions o processos. 11. Identificar i utilitzar eines, instruments, aparells i utillatges amb propietat, d’acord amb les normes de seguretat. 12. Valorar la necessitat de l’aprofitament, reutilització, reciclatge de materials i l’ús de materials no contaminants. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Continguts desenvolupats | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Material necessari | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Equipament emprat | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Descripció del projecte, utilitat i/o funcionament | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Esquemes/dibuixos/fotos | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Valoració/conclusions/orientacions. | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Data: Gener 2004 | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Objectiu del projecte | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Objectius curriculars treballats | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Continguts desenvolupats | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Material necessari | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Equipament emprat | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Descripció del projecte, utilitat i/o funcionament | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Primera joguina:
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Esquemes/dibuixos/fotos | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Valoració/conclusions/orientacions. | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Data: Gener 2004 | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Objectiu del projecte | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Objectius curriculars treballats | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Continguts desenvolupats | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Material necessari | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Equipament emprat | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Descripció del projecte, utilitat i/o funcionament | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Esquemes/dibuixos/fotos | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Valoració/conclusions/orientacions. | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Data: Gener 2004 | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Objectiu del projecte | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Objectius curriculars treballats | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Continguts desenvolupats | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Material necessari | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Equipament emprat | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Descripció del projecte, utilitat i/o funcionament | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Esquemes/dibuixos/fotos | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Valoració/conclusions/orientacions. | ||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||