II RES SENSE RECERCA Res sense Energia

Edició 2013
Res sense Recerca - Res sense Energia” és una activitat que vol incentivar les vocacions científiques i tecnològiques a l'estudiantat d'ensenyament secundari de batxillerat científic i tecnològic, de 3er i 4rt d'ESO, de cicles formatius i FP. Apropa l'activitat de Recerca, en aquest cas en l'àmbit de l'Energia, a l'estudiantat i els fa reflexionar sobre el que és la recerca i els perfils dels recercaires i els seus itineraris formatius i laborals.

La Jornada consta de 3 fases, dues preparatòries i una tercera que és una sessió plenària on 3 investigadors presentaran les seves experiències personals com a recercaires i els projectes més emblemàtics en que estan treballant i també interrelacionaran amb l'alumnat. A més, en aquesta darrera fase es celebrarà un experiment col·lectiu únic, en el qual l'estudiantat se sentirà part d'un experiment de generació d'energia.

A la fase 1 es presentarà al professorat el perfil i projectes dels 3 investigadors i l'eina de treball web per preparar els temes a l'aula amb l'alumnat (fase 2), reflexionant sobre què és la recerca i especialment en l'àmbit de l'energia i plantejant preguntes. Les preguntes i aportacions que es facin a l'aula es recolliran a la web i serviran per preparar la sessió plenària que serà conduïda per en Marc Boada, presentador de “Que, Qui, Com”.

Jornada organitzada conjuntament per la UPC: Campus de Terrassa i ICE, CESIRE-AULATEC i Ajuntament Terrassa i dirigida al professorat de Matemàtiques, Ciències experimentals i de Tecnologia d'ESO i Batxillerat i Famílies industrials d'FP.

Data Horari

Primera fase Presentació del projecte 21 de març de 2013 17:00 a 19:00

Segona fase Preparació alumnat/professorat del 21 de març fins el 24 d'abril 2013

Tercera fase Jornada de presentació treballs d'alumnes 24 d'abril de 2013 12:00 a 14:00