Sobre l'estada a la casa de colònies

Feu un bon ús de totes les instal·lacions de la casa.

Lavabos

u Mantingueu-los nets .

u Quan aneu al wc no us descuideu de deixar anar l'aigua. Feu ús de les escombretes i les papereres.

u Eixugueu el terra després de dutxar-vos.

u Estalvieu l'aigua, és un bé escàs. Controleu l'aigua calenta per tal que ningú es quedi sense.

Neteja

u Cal mantenir els dormitoris, els lavabos, els passadissos, les sales i els espais exteriors nets i endreçats.

u Utilitzeu les papereres i els contenidors de reciclatge que hi ha al  recinte.

u El darrer dia es farà un repàs dels espais exteriors per tal que quedin tant o més nets que quan vau arribar.

Dormitoris

u Mantingueu-los nets i endreçaats.

u Els dormitoris són un espai per dormir a la nit i on podeu guardar les vostres coses.

u Deixeu les vostres coses a la postada que us pertoca.

u No és permès de menjar, beure o jugar als dormitoris.

u Hi ha mantes per si les heu de menester. Quan marxeu deixeu-les ben plegades i endreçades al lloc on les heu trobat.

u No deixeu papers ni bosses buides a terra.

u El darrer dia cal que deixeu les fundes del matalàs i del coixí ben  posades.

Espais exteriors

u L'espai exterior de la casa, delimitat pels mestres del vostre centre, està a la vostra disposició, tenint en compte fer-ne un bon ús. L'haureu de compartir si hi ha algun altre centre a la casa.

u No toqueu ni trenqueu els filats que envolten alguns camps. Estan electrificats (voltatge baix) i serveixen perquè no s’escapin les vaques.

u Respecteu tot el mobiliari i utilitzeu les papereres i els contenidors.

Sala d'esbarjo

u Manteniu-la neta i endreçada. Hi trobareu jocs de taula, alguns llibres i revistes, taula de ping-pong plegable, aparell de música, ..., feu-ne un bon ús.

u Disposeu d’una cartellera on hi trobareu informació sobre les activitats del CdA, horaris, previsió del temps, ... , hi podeu afegir la vostra.

Sala d'activitats

u És on fareu part de les activitats, com és algunes presentacions, treball de laboratori, ...

u Hi trobareu una guixeta per a cada un amb la fusta i la pinça que utilitzareu pel treball de camp i que cal retornar al seu lloc en perfecte estat. Hi podreu deixar l'estoig i el que necessitareu per les activitats. També hi podreu guardar els quadernets.

u Podreu consultar una cartellera informativa sobre les activitats i els horaris.

Menjador

u Els alumnes no podeu accedir a la cuina. Trobareu els estris per parar taula i el menjar en un taulell que comunica amb la cuina. Hi ha un altre taulell per anar deixant els plats bruts.

u Disposeu de guixetes per a guardar els vostres tovallons.

u També hi ha una cartellera amb informació sobre horaris i activitats.

u Cal ser puntuals. No es començarà a menjar fins que tots els alumnes no estiguin asseguts als seus llocs i en presència dels mestres.

u Hi ha d'haver a diari un grup d'alumnes  encarregat del servei de menjador amb les següents tasques:

• Parar taula
  • Anar a buscar les plates de menjar i repartir-lo.
  • Desparar taula, posant els plats, els gots i els coberts damunt del  taulell per què ho recullin des de la finestreta de la cuina.
  • Avisar dels possibles desperfectes.
  • Netejar les taules.
  • Escombrar el menjador després de cada àpat.

L'horari aproximat serà:

• Esmorzar a les 9h.
  • Dinar a 2/4 de 2h.
  • Berenar entre 2/4 de 6h. i les 6h.
  • Sopar a les 8h.

El grup encarregat de servei de menjador ha d’anar a parar taula un quart d’hora abans de cada àpat.