L'ESTACIÓ METEOROLÒGICA

Es tracta d'un treball pràctic de meteorologia a l'estació agro-meteorològica de Manresa-La Culla (de la xarxa sinòptica oficial). L'activitat es divideix en:

• Una projecció en Power Point comentada que té l'objectiu d'explicar les característiques generals d'una estació i introduir als alumnes en el funcionament dels aparells de mesura. (Per a alumnes d'ESO, si es prefereix, hi ha l'opció de passar una presentació d'introducció a la meteorologia).
  • Observació explicativa del temps a ull nu: tipus de núvols, boira, boirina, calitja, tipus de precipitació, etc.
  • Presa comentada de dades enregistrades pels aparells de l'estació.
  • Taller de meteorologia: Experiències de física per a entendre la dinàmica atmosfèrica (veure video). Aquest taller també l'oferim per fer-lo al propi centre (veure taller)

Pàgines interessants:
La nostra estació automàtica de l'Aemet.

Servei Meteorològic de Catalunya.
Educaplus/climatic: El clima i el tiempo.

Meteosort (estació meteorològica de Sort).

• RECOMANACIONS: Portar roba adequada a l'època de l'any.
  • MATERIAL NECESSARI: Carpeta, fitxes de treball, llapis i goma.
  • DURADA: Un matí complet.

CS