ITINERARIS GEOLÒGICS

Entre els diferents recursos que ofereix el GeoParc de la Catalunya Central, el Camp d'Aprenentatge ha elaborat diversos itineraris geològics per la rodalia de diverses poblacions del Bages: Manresa, Súria, Artés, Calders i Santa Maria d'Oló. Tots ells es localitzen en materials del període Eocè, marins i continentals, que són els més característics de la comarca.

El nostre objectiu és introduir als alumnes en el coneixement de les roques sedimentàries a través de l'observació directa, esbrinant algunes circumstàncies de la seva formació. Pot plantejar-se com a activitat de camp per a alumnes que estudien geologia o com a iniciació a aquesta matèria. Tots els itineraris (excepte al de Manresa) es poden fer a partir dels nuclis de població respectius.

L'activitat s'iniciarà amb una presentació a l'aula de la història geològica del Bages.

Els treballs de camp es poden complementar amb taller que solem fer a la tarda o després de la sortida: Un taller de fòssils si s'han estudiat terrenys fossilífers o un de cocció de la pedra de guix.

Itinerari del Malbalç (Manresa). Fitxes de treball.

Itinerari d'Artés. Fitxes de treball.

Itinerari de Súria. Fitxes de treball. Taller de guix.

Itinerari de Calders. Fitxes de treball.

Itinerari de Sta. Maria d'Oló. Fitxes de treball.

Itinerari de la muntanya de sal. Fitxes de treball. (Només estades)

• RECOMANACIONS: Cal portar roba adequada a l'època de l'any i aigua.
  • TEMPORALITAT: Tot el curs excepte maig i juny.
  • MATERIAL DE TREBALL: Fitxes de treball fotocopiades.
  • DURADA: L'itinerari un matí. Si hi ha taller associat, una tarda.

ADEQUACIÓ PER NIVELLS

Òptim