LES PLANTES RÀPIDES

Es tracta d'un kit que permet veure el cicle complet d'unes plantes a la mateixa aula. Està format per un banc de llums que haurà d'estar encès dia i nit, i unes safates amb petits testos on creixeran les plantes (brassica campestris), perentes de les cols i les ravenisses, però de creixement molt ràpid: amb la temperatura "normal" de l'aula necessiten aproximadament un mes per completar el cicle des de la sembra fins a la collita. Durant el seu creixement s'haurà de fer un manteniment: regar-les, polinitzar les flors...

Dies abans de venir al centre enviarem als alumnes un paquet contenint uns objectes misteriosos que hauran d'identificar.

Quan vinguem a l'escola parlarem de les seves hipòtesis sobre el que els vam enviar, dirigirem el muntatge del kit, la preparació de la terra, el regatge i la sembra de les llavors. Donarem les instruccions per al seguiment de la experiència i estarem en contacte amb els alumnes per correu electrònic.

Tal com es planteja aquesta activitat és adequada per a primària, però el kit permet fer investigació sobre diversos factors de creixement de les plantes, sent adequat per a nivells d'ESO i per a treballs de recerca de batxillerat. En aquests casos, l'ús és autònom, amb assessorament, i el podeu obtenir mitjançant el nostre servei de préstec.

• RECOMANACIONS: C
  • MATERIAL DE TREBALL: El portarem tot nosaltres
  • DURADA: Una hora i mitja.

CS