QUI SOM

El Camp d'Aprenentatge del Bages és un servei educatiu del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que des del seu inici té un conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Bages.

Volem fer realitat el lema "Aprendre de l'entorn" facilitant la interpretació del medi natural, social i cultural de la comarca, amb una especial incidència sobre els aspectes mediambientals, mitjançant l'observació, la descoberta de l'entorn, la reflexió i l'experimentació.

Les activitats que portem a terme amb els alumnes poden ser de diferent modalitat.

-Fent Activitats en règim d'estada de 2 a 5 dies i allotjats a l'alberg del Carme.

-Realitzant Activitats d'un sol dia.

Les activitats que portem a terme poden ser realitzades en les pròpies instal.lacions de La Culla, en instal.lacions i equipaments d'altres entitats, en itineraris guiats per la comarca, o bé en el propi centre escolar que ho sol.licita.

A més portem a terme assessoraments i col.laboracions als centres educatius:

-Per elaborar crèdits variables o de síntesi, relacionats amb la temàtica treballada al Camp.

-Deixant en préstec alguns materials per a ser utilizats de manera autònoma al propi centre.

-Donant suport en el marc dels anomenats projectes compartits, programa de col.laboració al llarg d'un curs entre els centres participants i el Cd'A sobre una temàtica concreta.

El Camp d'Aprenentatge del Bages manté un acord de col.laboració amb dues entitats: El Consorci del Bages per a la Gestió de Residus i la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia que permet desenvolupar algunes activitats d'aprenentatge en les seves instal·lacions del Parc Ambiental de Bufalvent i Centre de l'Aigua de Can Font, potabilitzadora i depuradores. Igualment tenim establert un acord de col.laboració amb el Parc Cultural de la Muntanya de Sal de Cardona per visitar i utiltzar les seves instal.lacions amb els alumnes de les estades.

Tanmateix el Camp forma part també de grups de treball de les següents entitats relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat:

-Comissió Científica i centre associat del GeoParc de la Catalunya Central.

-Comissió Consultiva i del Forum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i serra de l'Obac.

-Comissió de l'Anella Verda de Manresa.

Per al que calgui, escriviu-nos per correu electrònic o ens telefoneu al 938744358. La nostra adreça: Carrer de la Culla s/n 08243 Manresa.