CAMP D'APRENENTATGE DE LA NOGUERA

PRESENTACIÓ D'ACTIVITATS DEL CdA A LA UNIVERSITAT DE BIRMINGHAM
El passat 16 de desembre vam presentar a The 33rd. Annual Conference of the Theoretical Archaeology Group (TAG) a la Universitat de Birmingham, una comunicació sobre les activitats que desenvolupem amb alumnes a l'entorn de la Batalla del Merengue en el Cap de Pont de Balaguer. Vam ser convidats pel grup DIDPATRI de la Universitat de Barcelona, que coordinava les sessions sobre arqueologia de la guerra civil espanyola.

PREMI "SINÈRGIA EDUCATIVA" DEL CONSELL SOCIAL DE LA UAB
El projecte “L’Escola adopta un monument” desenvolupat pel Camp d’Aprenentatge de la Noguera i el Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria (CEPAP-UAB) ha estat guardonat amb el premi Sinergia Educativa que atorga el Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.
L'acte de lliurament va tenir lloc el passat 1 de desembre en el decurs de la festa anual de l'Associació d'Amics de la UAB.

22nes JORNADES DE CAMPS D'APRENENTATGE A LA NOGUERA
Els dies 15 i 16 de febrer s'han cel·lebrat al Camp d'Aprenentatge de la Noguera les 22nes Jornades de Professionals de Camps d'Aprenentatge.

L'INSTITUT MENENDEZ Y PELAYO ADOPTA EL SEU EDIFICI
El dia 1 de març es va inaugurar l'exposició sobre la història de l'Institut Menéndez y Pelayo amb la musealització de les seves aules històriques. Aquest projecte s'ha realitzat en el marc del Projecte Educatiu d'Adopció de Monuments.

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE "Corba de foc"
El dia 7 de març es presenta el llibre Corba de foc. El cap de pont de Balaguer és el 5è volum de la col·lecció Eines de Memòria, que publica el Memorial Democràtic. Aquesta publicació, coordinada des del CdA de la Noguera, presenta un extens material didàctic per el trebal sobre la Guerra Civil a les Terres de Ponent amb un especial èmfasi a la batalla de El Merengue.