N 02 La vinya i el vi

Activitat adreçada a CM/CS

Activitat de matí i tarda

A través d’un recorregut a peu, els alumnes poden observar in situ el conreu de la vinya, conèixer les característiques del cep, el cicle i la fase del mateix segons l’època de l’any, així com observar els altres cultius, arbres i plantes de la zona.

Els marges i les barraques que es troben pel camí cap a Sant Vicens de Calders, permeten fer esment de les construccions de pedra seca, peculiars i valuoses, com a construccions rurals.

La visita al celler permet conèixer el procés d’elaboració del vi, el vinagre i la seva comercialització, així com iniciar-se en alguns conceptes com les denominacions d’origen, les varietats de raïm i el camp de l’anàlisi sensorial.

La visita a la Premsa de lliura, mostra als alumnes l’ús d’aquest antiquíssim mecanisme, ara reservat a demostracions puntuals.