Projecte Obre els Ulls

Més de 1.500 alumnes de 41 escoles catalanes
canten amb Els Catarres el tema més solidari del
CD de La Marató de TV3

Material per treballar la cançó a l'aula (Aquí)

La peça “Obre els Ulls” és una composició del director del CdA, David Melgar i text de
Joan Gibert Artze
Marc Parrot n’ha realitzat la producció musical

Un total de 1551 nens i nenes procedents de 41 escoles de tot Catalunya posen veu, juntament amb el grup Els Catarres, a la peça més solidària del CD de la Marató de TV3 d’enguany. Tot un curs de treball per a un projecte pedagògic desenvolupat al Camp d’Aprenentatge Pau Casals (El Vendrell), pertanyent als Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i on no només s’ha ajudat a descobrir als alumnes com s’enregistren les cançons, sinó a ser-ne ells mateixos els autèntics protagonistes, tot posant la veu a la cançó “Obre els ulls”, una composició del director del Camp, el músic lleidatà David Melgar, qui ha traslladat la matèria primera –les veus d’aquests 1551 alumnes– als estudis Grabaciones Silvestres de Marc Parrot.
Melgar amb els companys/es de l’equip del CdA Pau Casals han treballat durant tot un curs amb alumnes de centres d’educació infantil, primària i ESO, a qui han desvelat els secrets de com enregistrar una cançó en un estudi mitjançant una de les seves activitats en l’àmbit de música: “Enregistrem el nostre propi CD”. Els alumnes han posat veu a la lletra de l’actor Joan Gibert i a la música de David Melgar. El productor musical Marc Parrot i el mateix compositor, conjuntament amb el conegut grup de rock català Els Catarres, n’han fet els arranjaments necessaris per tal d’assolir un brillant resultat final.

“La idea sorgeix d’unificar el missatge solidari que treballa La Marató i el Camp d’Aprenentatge al voltant de la figura de Pau Casals, amb tot allò que els alumnes de les escoles de Catalunya treballen dins de les seves programacions curriculars a l’entorn de la música”, explica Melgar.
La cançó, amb aquest especial protagonisme dels alumnes catalans, és una barreja de pop, rock i folk al més pur estil dels grups catalans de màxima actualitat. “Pretén ser una d’aquelles cançons que no et pots treure del cap, un We are the world a la catalana. Però, a més, ens feia una il·lusió especial parlar de com ens agrada Catalunya i el fet de ser catalans, sempre a punt per ser solidaris”, segons comenta l’autor d’aquesta iniciativa pedagògica.
El resultat de tot plegat el podrem comprovar al CD que surt a la venda el proper dia 2 de desembre. La massiva participació d’alumnes catalans es considera un bon atractiu perquè el CD pugui ser un nou èxit de vendes. L’edició anterior del Disc va aconseguir un rècord, amb 190.000 còpies venudes, passant a ser el número 1 al rànking de vendes de la Unió Europea.

Si necessiteu més informació trobareu el projecte:

Dossier Projecte

Logo Camp d'Aprenentatge Pau Casals

Av Palfuriana 104
Coma-ruga El Vendrell
43880 Tarragona

cda-paucasals@xtec.cat

Dibuix: Pilarin Bayés
Cedits per Editorial Mediterrània

Així sona el nostre estudi
Rec CdA Pau Casals Estudi d'enregistrament
Facebook del CdA Pau Casals

Cartes a Pau Casals

PEC

Links d'interès

SE Baix Penedés

Xtec

Reserves per fer duplicats de CDs o DVDs

El camp d'aprenentatge Pau Casals és un servei educatiu del Departament d'Educació que ofereix al professorat i als centres docents la possibilitat de desenvolupar projectes de treball per a l'estudi i l'experimentació en un medi singular de Catalunya, El Vendrell

L'estada de dos a cinc dies al CdA Pau Casals facilita la descoberta del medi natural, social, històric, literari i sobretot musical del Baix Penedès i fa incidència especial en els continguts de l'educació musical, ambiental, literària i de patrimoni, alhora que estableix un marc nou per a la convivència i la relació entre el professorat i l'alumnat.

El CdA Pau Casals també ofereix als centres educatius la possibilitat de desenvolupar projectes específics d'un dia de durada (sortides d'un dia). Aquestes propicien la participació dels centres docents propers al CdA Pau Casals.

El CdA Pau Casals s'adreça principalment a alumnes d'Educació Primària, de Secundària, dels Cicles formatius i del Batxillerat dels centres educatius de Catalunya. En cas excepcional, condicionat a projectes de treball concrets i a la disponibilitat del CdA, es podran atendre centres educatius públics de fora de Catalunya.