PROJECTE MULTIMÈDIA

QUÈ ÈS?

Es tracta d'un material multimèdia per treballar amb el llenguatge de signes de sords de Catalunya.Incorpora com a novetat imatges de vídeo dels signes d'un vocabulari bàsic, seleccionat de diferents camps semàntics. Està dissenyat dins l'àmbit de l'educació especial com a suport a la parla en nens amb greus problemes de comunicació. S'utilitza el llenguatge de signes com a Sistema Augmentatiu de Comunicació.

Està elaborat amb programes que faciliten personalitzar l'aprenentatge, doncs permeten crear activitats exclusives per treballar amb els alumnes i ajudar-los a adquirir eines per a comunicar-se.

A QUI VA DIRIGIT?

Aquest material va dirigit, inicialment, als alumnes de Necessitats educatives especials, amb o sense problemes auditius. Però pensem que també pot ser útil, en etapes inicials, de l'aprenentatge de llenguatge de signes amb alumnes sords.

Pot ser molt útil per famílies i professionals que conviuen i treballen amb aquests nois i noies.

MATERIAL ELABORAT

jAquest projecte consta de diferents aplicacions realitzades amb programes assequibles a tothom com ara "Clic", "Power point" i "Flash".

Alguns d'ells són:

APLICACIONS CLIC

- Mira què dic: L'escola

- Mira què dic:

- Mira què dic: Les estacions de l'any

- Mira què dic: Les festes

APLICACIONS POWER POINT

- Mira què dic: Els aliments

- Mira què dic: Les colònies

- Mira què dic: L'horari d'en Miquel

- Mira què dic: Els transports

Mira què dic : La casa.

AMPLIACIÓ DEL PROGRAMA SIGNES -3

- Dites i refranys

Signe és un editor de llenguatge signat que permet crear text escrit i traduir-lo a llenguatge gràfic o de signes.

DICCIONARI MIRA QUÈ DIC

Aquesta aplicació consisteix en un instal·lable que no treballa des del CD, sinó que s'instal·la en el disc dur per agilitar els accessos als vídeos, sons i imatges.

Incorpora també una opció per transferir actualitzacions des d'una web.

Inclou una base de dades 2000 registres de vocabulari amb suport vídeo, dibuix, so i text.

El vocabulari està estructurat en 16 camps semàntics: els animals, la roba, la natura, el cos, els transports, jocs i joguines, el temps, els aliments, la ciutat, la família, la fantasia, les festes, la botiga, la casa, l'escola, els oficis, la música, l'esport i partícules gramaticals.

Aquest diccionari permet tres tipus d'activitats:

- Exploració i autoaprenentatge

- Recordem