HISTÒRIA DEL CENTRE I UBICACIÓ

Actualment, i des de l'1 de setembre de 1990, Les Aigües és escola pública d'educació especial, depenent del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Des de l'any 1968 havia estat una escola privada (escola Sta. Bernardeta) depenent del Patronat Pro-Persones amb Disminució Psíquica del Maresme. L'escola Sta. Bernardeta va passar a la xarxa pública durant el curs 1990/91 amb el nom de CPEE Les Aigües.

L'escola Les Aigües està situada al barri de Cerdanyola, zona perifèrica i industrial de Mataró. Veure plànol. La superfície del solar és d'uns 8.000 m2, més uns 7.000 m2 d'hort escolar i granja-escola.

L'edifici escolar és d'obra vista, tot planta baixa, sense barreres arquitectòniques i està orientat cap el Sud-Est.

Una de les principals característiques del centre és la rotulació d'espais. El nostre Centre atèn alumnes amb necessitats educatives especials, alguns dels quals presenten greus problemes de comunicació oral que fa necessari treballar sistemes alternatius i/o augmentatius de la comunicació, com són el llenguatge de signes manuals que utilitzen les persones sordes, i altres sistemes pictogràfics (S.P.C.). Gràcies a aquests sistemes els nostres alumnes poden demanar, explicar, preguntar i expressar les seves necessitats els seus sentiments..., en definitiva, comunicar-se i desenvolupar-se. L'escola comença a introduir S.A.A.C. des de l'any 1995.