CEIP AGUSTÍ GIFRE
Sant Gregori
Gironès


EXTRACTE DEL REGLAMENT DE RÈGIM INTERN

 

El Consell Escolar

•  Les reunions del Consell Escolar tindran lloc una vegada cada trimestre, i sempre que la convoqui el seu president o ho sol·liciti, al menys un terç dels seus membres.

•  Les actes de les sessions són un document intern del qual se'n facilitarà un esborrany a cada un dels membres per tal de poder-ne fer les al·legacions pertinents. Després d'aprovades passen a ser un document intern del centre que podran ser consultades per tots els membres del Consell quan ho desitgin. Qualsevol persona de la comunitat interessada podrà sol·licitar certificació, que estendrà el secretari amb el vist-i-plau del director, dels acords concrets que constin a l'acta.

•  Dins el Consell Escolar hi ha constituïdes les comissions següents:

a/ La Comissió Econòmica

b/ La Comissió de Convivència

c/ La Comissió Permanent

d/ La Comissió de reutilització de llibres

 

Els Alumnes

Els nens tenen dret a rebre el tipus d'ensenyament adequat a les seves necessitats, per tant, aquells que ho necessitin, rebran l'atenció del mestre d'educació Especial o del logopeda , segons el que calgui en cada cas.

  a/ Normes generals de permanència en el centre

•  Els alumnes romandran dins el recinte escolar des les 9 del matí fins a les 5 de la tarda, amb un interval d'1 a 3 per als nens que dinen a casa.

•  Cap nen no es podrà absentar del recinte escolar en les hores de permanència en el centre, llevat que els pares o tutors legals els vinguin a buscar. Excepcionalment els alumnes de C.S podran sortir, prèvia sol·licitud signada pels pares o tutors.

•  A petició dels pares i amb autorització escrita, els nens podran sortir de l'escola, entre la una i les 3, per realitzar alguna activitat extraescolar programada fora del recinte escolar.

•  A Educació Infantil també caldrà una autorització escrita dels pares dels alumnes que a les 5 de la tarda facin una activitat extraescolar al pavelló. Els nens seran recollits pels monitors encarregats de les activitats.

  b/ Adscripció d'alumnes

En acabar cada curs escolar es reuniran els tutors i especialistes dels grups que acabin cicle amb els nous tutors per redistribuir tots els alumnes en dos nous grups classe, de tal manera que ambdós tinguin característiques similars, tot afavorint les relacions dels nens del mateix nivell. Tindrem en compte criteris pedagògics.

 

  Els Pares / tutors

•  Quan un pare acompanyi el seu fill a l'escola haurà d'entrar al recinte pel portal gran del pati (Plaça Rafel Masó).

•  Quan un pare vulgui parlar amb algun mestre, també entrarà pel portal gran del pati.

•  Un pare pot mantenir un contacte amb els mestres del seu fill o amb la direcció, en l'horari establert a tal efecte i prèvia petició per telèfon o a través del seu fill.

•  Quan un pare cregui necessari posar en coneixement de l'escola, alguna qüestió en relació al seu fill, es dirigirà sempre en primer lloc al tutor del nen, sense perjudici que pugui després parlar amb la direcció del centre o amb algun altre professor, si ho creu necessari.

•  Els pares dels alumnes de P3 podran acompanyar fins a l'aula els seus fills durant el període d'adaptació. En acabar aquest període els hauran de deixar a la fila del pati i els recolliran per les portes corredores del pati.

•  Quan algun alumne d'EI, acompanyat del pare, arribi tard, el nen haurà d'entrar sol pel passadís fins a l'aula.

 

El Transport

•  La línia de transport que va de St. Esteve de Llémena a St. Gregori té la sortida de la primera parada a les 8:10 i arriba a l'escola a les 8:55 i té la sortida a les 17:00 de la tarda. L'arribada a l'última parada del trajecte és a les 17:50.

•  La línia que cobreix el trajecte de Canet a St. Gregori té la sortida de la primera parada a les 8:00 i arriba a l'escola a les 8:55, i té la sortida a les 17:00 de la tarda; l'arribada a l'ultima parada és a les 18:05.

•  L'acompanyant té les següents funcions:

1- Vigilar l'alumnat durant el trajecte.

2- Controlar la pujada i baixada dels alumnes a les parades establertes atenent al llistat corresponent.

3- Ajudar a pujar i baixar l'alumnat amb dèficit de mobilitat.

4- Tenir cura que els nens entrin al recinte escolar.

5- Comprovar que l'alumnat quedi acompanyat pel familiar o persona designada a aquests efectes. En cas que l'alumne no sigui recollit passat un temps d'espera prudencial, es posarà a disposició del cossos i forces de seguretat, sense perjudici que, donada la seva edat i amb autorització expressa del pares, no sigui necessari aquest requisit.

6- Informar la secretària del centre de les incidències esdevingudes al llarg del trajecte, com també la relació d'alumnes transportats diàriament.

•  Els nens hauran d'anar degudament asseguts i romandran en el seu seient mentre el vehicle estigui en marxa.

•  Els nens respectaran i obeiran la persona acompanyant en tot allò que els indiqui.

•  En cas d'algun canvi, ja sigui en relació als dies d'utilització del servei o de variació de parada habitual, serà necessària una notificació dels pares per escrit al tutor i a l'acompanyant del transport.

•  L'acompanyant disposa de tots els números de telèfon de les famílies per, si ho creu oportú, posar-se amb contacte amb elles.

 

Horari del centre

•  Les activitats docents al centre, durant el curs 2009/2010, comencen a les 9:00 del matí i acaben a les 17:00 de la tarda, amb un interval de les 13:00 fins a les 15:00 per dinar per als nens de primària i de 12:00 a 15:00 pels d'EI.

•  Tothom haurà de respectar aquest horari.

•  Hi haurà dues hores que tot el claustre coincidirà per reunir-se; l'horari serà els dilluns i dimarts de 13 a 14h. En aquestes hores es faran les reunions de cicle, claustre, coordinacions i comissions. Les cinc hores restants de cada docent estaran repartides dins el seu horari per tal de realitzar tasques necessàries per a la pràctica docent: entrevistes amb pares, programacions d'aula

•  El temps dedicat a l'esbarjo és de mitja hora diària, de les 10:50, a les 11:20 per als nens de primària.

•  A E. Infantil hi destinaran, al matí el temps comprès entre les 10:40 i les 11:25, hora en què comencen a entrar els de P5 i als quals seguiran esglaonadament els de P4 i P3. A la tarda sortiran de les 16:15 a les 16:45.

•  Cada tutor o mestre és el responsable de controlar l'assistència a classe dels seus alumnes mitjançant el Registre d'Assistència .

•  Els pares hauran de comunicar les faltes d'assistència dels seus fills. Aquesta comunicació podrà ser telefònica, o bé a través d'una nota escrita en l'agenda del nen o en un altre full.

•  El conserge obrirà el portal a 8:55 del matí i el tancarà a les 17:10 de la tarda. Al migdia s'obrirà a les 12:00 pels alumnes d'EI i a les 13:00 pels de primària. A la tarda el conserge l'obrirà a les 2:55, i el tornarà tancar a les 15:10.

 

Activitats complementàries i extraescolars

•  Considerem activitats complementàries les que no figuren específicament incloses als plans oficials, i tenen com a finalitat el perfeccionament i ampliació de la tasca educativa realitzada pel centre. En aquest apartat incloem les sortides, colònies i els eixos transversals.

•  Considerem activitats extraescolars les que tenen com a finalitat la formació dels alumnes en aspectes sòcioeducatius i de lleure no relacionades directament amb l'activitat escolar i realitzades al centre en horari no lectiu.

•  Cada equip de cicle planificarà durant el mes de setembre els eixos transversals, les sortides i colònies - si s'escau -, que hauran de complementar l'activitat docent que desenvoluparan al llarg del curs.

•  L'AMPA durant el mes de setembre farà una proposta d'activitats extraescolars a la direcció del centre que serà estudiada i valorada pel Claustre.

•  Tant les activitats complementàries com les extraescolars figuraran en el Pla Anual i hauran de ser aprovades pel Consell Escolar.

•  Aquestes activitats es podran programar de 12:45 a 15:00. Quan aquestes activitats es realitzin fora del centre caldrà una autorització escrita dels pares.

•  Les activitats extraescolars programades dins l'horari de permanència al centre dels alumnes, no podran estar relacionades directament amb cap de les matèries curriculars que imparteixen els mestres.

 

Admissió d'alumnes a l'escola

L'adscripció d'alumnes es farà tal com preveu la normativa vigent i en les dates assenyalades pel Departament d'Educació.

 

Ensenyament de la religió i ensenyament alternatiu a la religió

•  Els pares o tutors ho faran constar en la preinscripció.

•  Aquesta decisió serà vàlida per a tota l'escolarització, si no la rectifiquen al acabar el cicle.

•  Els nens els pares dels quals no optin per l'ensenyament religiós, en l'horari corresponent a aquesta disciplina cursaran una Educació Alternativa.

 

Programes de salut a l'escola

•  Les revisions odontològiques i vacunacions es faran anualment les que marca el Servei Català de la Salut.

•  No s'administraran medicaments als nens si no hi ha una petició per escrit dels pares amb especificació de la dosi i l'horari. Cal així mateix adjuntar les instruccions sobre com s'ha d'administrar el fàrmac.

•  Quan calgui, al llarg del curs, s'informarà a tots els pares i mares de la possibilitat que de forma intermitent i imprevisible els nens es poden contagiar paràsits capil·lars, per la qual cosa és convenient que els pares ho tinguin en compte i prenguin les mesures oportunes de control.

 

Avaluació

•  Tal com preveu el Projecte Educatiu del Centre l'avaluació dels alumnes serà contínua i es lliuraran tres informes als pares, al final de cada trimestre.

•  Quan un mestre estigui de baixa durant més de la meitat del període avaluable farà i signarà els informes el mestre substitut. En cas que el temps d'activitat amb els nens sigui el mateix el del mestre titular i el del substitut farà els informes qui hagi estat amb els nens en l'última part del període avaluable.

 

Tractament d'urgències davant de possibles contingències

•  Si un nen pateix un accident lleu o s'indisposa durant l'horari escolar el mestre ho comunicarà a la família per tal que se'n faci càrrec.

•  Si un nen pateix un accident d'una certa gravetat, el tutor ho comunicarà a direcció i tot seguit a la família al mateix temps que es crida el servei d'una ambulància. En cas de no localitzar cap membre de la família, un mestre del centre acompanyarà al nen amb l'ambulància.

•  Els objectes perdut es portaran a consergeria. Després d'un temps prudencial, si no són reclamats, es llençaran o es destinaran a beneficència.

 

Normes generals de convivència

•  Caldrà que els nens i nenes aprenguin a treballar sense fer xivarri dins la classe.

•  Hauran de saber escoltar el mestre amb atenció i atenent les seves observacions.

•  S'hauran de mostrar amables i respectuosos amb el professorat i amb els seus companys, i no mostrar menyspreu ni marginar ningú, respectant les opinions dels altres.

•  No es podran menjar llaminadures en tot el recinte escolar . Els nens de CM i CS podran repartir llaminadures o galetes el dia del seu aniversari, però hauran de fer-ho dins la classe o a les cinc de la tarda, després que toqui la sirena de sortir.

•  A les hores d'esbarjo els nens no podran quedar-se a la classe sense un mestre. Si algun professor es queda algun alumne a la classe durant aquest temps ho comunicarà al responsable del pati.

•  Els alumnes hauran de respectar totes les instal·lacions del centre.

•  Caldrà que llencin el paper de l'esmorzar dins les papereres de la classe, abans de sortir, o a les que hi ha als patis.

•  L'entrada i sortida de les classes es farà d'una manera ordenada quan toqui la música, per la porta que s'hagi establert.

•  Cal respectar al pati la distribució d'espais i dies per als diversos jocs segons la planificació que es farà a l'inici de cada curs.

•  Cada nen és responsable de la bona conservació dels serveis i del seu material: sabó, paper higiènic, aixetes, aigua dels sanitaris…

•  Cap nen no ha de romandre als passadissos durant les hores lectives.

•  A les hores de sortida de les aules, els pares de P3 entraran a buscar els seus fills per les portes corredores del pati.

   

Faltes

•  Es consideraran com a faltes els fets que atentin contra les normes bàsiques i generals de conducta.

•  Les faltes es podran classificar en lleus, greus i molt greus.

•  Només s'inclouran entre aquestes últimes les que produeixin perjudicis molt greus contra si mateix, als altres, a les instal·lacions i materials del centre o al funcionament de l'escola.

•  Per determinar la gravetat d'una falta caldrà tenir en compte:

1- El grau amb què atempti contra les normes de convivència.

2- L'edat de l'alumne infractor.

•  El coneixement, responsabilitat, intenció i qualsevol altra circumstància que atenuï o augmenti la gravetat de l'acció.

 

Sancions

•  Els pares seran avisats de qualsevol conducta incorrecta dels seus fills. Malgrat tot, si la conducta reincideix , es podrà imposar alguna de les següents sancions:

•  Amonestació privada.

•  Privació temporal de participar en activitats de lleure i complementàries.

•  Imposició de tasques que comportin un benefici per a la comunitat.

•  Amonestació pública segons la gravetat de la falta.

•  Privació temporal del dret d'assistència a classe. En aquest cas caldrà determinar on estarà el nen i qui en serà responsable.

•  En casos molt extrems es podrà privar el nen l'assistència temporal a l'escola .

•  Les sancions 1,2,3,4 podran ser imposades pel tutor del nen o per qualsevol altre mestre del centre o pel Consell Escolar en casos molt greus.

•  Els monitors de menjador podran imposar als alumnes, dins l'àmbit de les seves competències, sancions a les infraccions de caràcter lleu. Si la falta revesteix una certa gravetat, ho haurà de comunicar el tutor del nen i a la direcció del centre, si ho creu necessari.

•  En casos extrems de privació temporal d'assistència a l'escola caldrà seguir el següent procediment:

•  Comunicar al pares de l'alumne el fet que ocasiona la sanció.

•  Reunió conjunta de pares, tutor, alumne i director del centre.

•  Reunió del Consell Escolar per fixar els límits de la sanció.

•  Comunicació de la decisió presa als pares, els quals podran, en tot cas, posar recurs a un organisme de major competència.

 

Sant Gregori, setembre de 2008

 

Versió per imprimir aquí.