què fem?

Altres activitats

Cantània
Des de fa uns anys els de 5è participen a l'activitat de Cantània.
Cantània és una activitat amb diferents fases d'actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts finals interpretats per l'alumnat inscrit.
Cantània és un projecte musical que organtizen l’Auditori de Barcelona i el Departament d’Educació de la Generalitat. Aquest projecte és una cantata en que s’aprenen unes cançons amb moviments a l’uníson, cànon i a veus.
Es treballen durant el curs i finalment anem a l’Auditori on s’ajunten uns 700 nens de diferents escoles i fan un espectacle amb músics en directe.
Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l'organització com des de l'escola. L'objectiu és organitzar un acte, a l’Auditori de Barcelona, per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col•lectiva en l'acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

La Cantata del curs 2014-2015 porta com a títol: “Al bell mig de la terra”.

En Khalil, un noi d’origen africà que fa poc temps que viu en una ciutat del sud d’Europa, està fascinat per una cosa que ha vist per primera vegada a la vida.És una bèstia gegant, un paisatge de llum i de colors, una extensió d’aigua increïble. És la mar Mediterrània, que ha estat durant milers d’anys lloc de trobada per a viatgers, comerciants, músics, poetes, emigrants… Un mar situat “entremig de les terres”, al bell mig de la terra, que conté simbòlicament molts valors essencials de la cultura, de la natura, de la història i del nostre present més immediat… Al mar, tot s’hi escriu i tot s’hi esborra. El mar és la memòria del món…

Composició musical: Xavier Pagès
Guionista: Carlota Subirós