història

Història

Foto del dia de la inauguració com a La nostra escola va fer 25 anys el setembre de 1995. Va començar com a "Colegio Nacional Mio Cid", inaugurada el setembre de 1970, va continuar com a "Collegi d'Educació Infantil i Primària (Ceip) Aiguamarina" des del 1996 i ara és Escola Aiguamarina.
L'escola està situada al barri de Verdum, a la zona de Nou Barris, de Barcelona. És a prop de la Via Júlia, al carrer Casals i Cuberó, cantonada amb Almansa.
En tot aquest temp ha acompanyat a molts nens i nenes del barri en els seus anys d'escola, de jocs i d'estudi, de bons moments i potser de petits disgustos, tots ells lligats a la vida escolar. Moltes famílies han estat lligades a la seva trajectoria i a la seva història. Ha conegut també molts i moltes mestres, que li han dedicat amb il·lusió algun temps de la seva vida professional.

El nom d'Aiguamarina va ser escollit pel Consell Escolar del Centre el curs 95/96. L'elecció final del nom va ser motivada pel desig de tots els membres representants de la comunitat educativa de que la nostra escola fos quelcom valorat, estimat i preciós com ho és una "aiguamarina", considerada una pedra preciosa en Mineralogia.
Les Roquetes, barri proper a l'escola, ens va suggerir el nom. Calia trobar, d'entre totes les roquetes, una que en destaqués. L'aiguamarina per la seva qualitat de pedra preciosa, va ser l'escollida.

( Revista "25 anys d'escola" , Ceip Aiguamarina)

ACRÒSTICacrostic

Realitzat pels nens i nenes de 1rCM, amb motiu del 25è aniversari i canvi de nom.

Així mateix, el dia de la festa d'aniversari, dins de les Jornades Culturals d'aquell curs escolar 95/96, es va llegir una llegenda per a il•lustrar el canvi de nom, i per a establir un lligam i un llegat entre els dos noms.