Dimensió

Competència

Parvulari

Cicle Inicial

Cicle Mitjà

Cicle Superior

Impacte històrico-

Social

Progressivament l’alumnat ha de desenvolupar les capacitats de:

  • Comprendre l’impacte ètic, cultural i social relacionat amb les TIC
  • Valorar els beneficis personals i socials de les TIC
  • Ésser conscients de les implicacions dels usos de les TIC en diferents situacions, per exemple a l’aula i a casa
  • Apreciar la necessitat d’usos responsables de les TIC i la necessitat de protegir la informació de possibles mals usos, tant a nivell individual com col·lectiu.

 

Dimensió

Competència

E. Infantil

Cicle Inicial

Cicle Mitjà

Cicle Superior

Alfabetització Tecnològica

 

  • Adquirir el vocabulari adequat a cada etapa

  • Usar el ratolí per assenyalar i fer clic

  • Iniciar/Tancar l’ordinador

  • Usar el teclat/tauleta sensible

  • Imprimir fent clic a la icona d’imprimir

  • Usar els components bàsics de l’entorn gràfic de l’ordinador

  • Obrir i tancar una aplicació.

  • Crear un nou document.

  • Desar i recuperar un document, amb ajut del professor/a

  • Usar menús i controls avançats (com el menús contextuals)

  • Usar l’ordinador de forma segura i responsable ( virus, eina de treball,...)

  • Identificar les diferències entre l’ús del disc dur i de disquets

  • Desar i recuperar un document, sense ajut del professor/a

  • Personalitzar aspectes del sistema

  • Identificar els avantatges de treballar en xarxa local i d’usar fitxers compartits

 

 

Dimensió

Competència

Parvulari

Cicle Inicial

Cicle Mitjà

Cicle Superior

Instruments de treball intel·lectual

 

 

  • Prendre consciència de la possibilitat d’obtenir informació a través de mitjans electrònics

  • Accedir a pàgines web prèviament seleccionades

  • Usar un navegador d’Internet sense l’ajut del professor/a

  • Cercar informació a diferents medis

  • Usar un cercador

  • Imprimir documents

  • Imprimir de forma selectiva

  • Fer captures de text i gràfics amb l’opció Copia i Enganxa

  • Col·leccionar, classificar, ordenar i seriar diferents tipus d’objectes

  • Confeccionar una imatge utilitzant un programari de dibuix senzill

  • Crear, accedir i editar una o més frases amb un processador de text senzill

  • Crear i editar un document, per exemple: un informe, un article de premsa o una carta, usant eines d’edició de text cada cop més complexes

  • Crear i editar un document, per exemple: una postal, un calendari o una revista escolar, utilitzant editors de textos i gràfics

  • Explicar el procés de treball amb l’ordinador i indicar les eines utilitzades

  • Elaborar una presentació multimèdia senzilla, per exemple: una presentació o una pàgina web

  • Elaborar una sessió de diapositives, una presentació o una pàgina web més sofisticada, amb l’ajut del professor/a

 

Dimensió

Competència

Parvulari

Cicle Inicial

Cicle Mitjà

Cicle Superior

Eina de comunicació

  • Establir una comunicació senzilla entre dues persones, per exemple: enviar-se un missatge

  • Gestionar comunicacions electròniques pròpies, per exemple: gestionar una bústia electrònica

  • Dur a terme activitats simples en grup, per exemple: comunicacions o col·laboracions a través de correu electrònic

  • Aprendre a usar l’opció d’adjunció de fitxers al correu electrònic

  • Ésser conscients dels diferents estils i formes de comunicació.

Dimensió

Competència

Parvulari

Cicle Inicial

Cicle Mitjà

Cicle Superior

Control i Modelització

  • Seguir instruccions

  • Usar jocs senzills de simulació o d’aventura

  • Usar simulacions o aventures més complexes