Treballem per la PAU
Curs 2009-2010
Dia mundial de la Pau a l'Àngel Guimerà

El passat divendres, dia 29 de gener, i com ja és habitual els últims anys, la comunitat educativa de l'escola Àngel Guimerà, va celebrar el "Dia de la Pau". Cal destacar que també ens acompanyaren els alumnes de l'escola Bressol "La Pau", que van intervenir a l'acte desplegant una pancarta i deixant anar uns globus que s'enlairaren amb els aplaudiments de tots els presents. La seva participació fou molt celebrada, ja que tot i ser veïns, va ser la primera vegada que celebràvem un acte conjuntament.
Els alumnes d l'Àngel Guimerà, per la seva banda, brandaven uns coloms fets amb el patró de les seves pròpies mans i amb frases escrites al·lusives al tema. Tots junts vam cantar la cançó "El món seria" i vam atendre les explicacions de com s'havien confeccionat les caixes amb motius relacionats amb la Pau, i que es van presentar posteriorment en l'acte conjunt amb la resta de centres educatius de Tàrrega.
Esperem que actes com aquests ajudin a sensibilitzar-nos en un tema tan punyent, i que facin que els homes i dones del futur, eradiquin la paraula guerra del diccionari.

Reportatge fotogràfic

Vídeo presentació de les caixes

Curs 2010-2011
MANIFEST PER LA PAU

Nens i nenes de l'Escola Àngel Guimerà i de la Llar d'Infants "La Pau", avui dia 31 de gener de 2011, ens hem reunit aquì per MANIFESTAR EL NOSTRE DESIG DE PAU A TOT EL MÓN.

Nosaltres, habitants del planeta terra, hem tingut la sort de néixer en un racó de món on no hi ha cap guerra, però, no tots els nens i nenes com vosaltres tenen la mateixa sort; actualment hi ha molts països on la vida de les persones està constantment en perill: Palestina, Irak, Afganistan, Somalia etc. Allà estan en guerra i fins i tot hi ha molts nens que els obliguen a fer de soldats i matar altres persones. Tot el món està amenaçat pels atemptats terroristes.

A casa nostra també hi ha altres manifestacions de violència que no volem: hi ha dones que les maltracten i sovint moren,    nens i nenes que no estan ben cuidats i de vegades els maltracten, moltes barralles entre persones que de vegades acaben en morts.

Us convido a tots i a totes a pensar, QUÈ EN TRAIEM DE TOT AIXÒ? N' OBTENIM ALGUN  BENEFICI? Al contrari, ens genera més odi i més violència. Com no comencem a posar-nos-hi des d'avui mateix, no ens portarà res de bo....

No estaria bé que tots els estat parlessin i tractessin d'arribar a un acord?

No estaria bé que que qualsevol problema es pugués resoldre sense violència?

No estaria bé que ens respectéssim els uns als altres?

No estaria bé que tots els ciutadans del món dialoguessin i resolguessin les seves diferències parlant?

No estaria bé que qualsevol diferència amb les persones es tracti d'arreglar amb la paraula?

És per tot això que DEMANEM FERMAMENT que tots els estats es preocupin d'acabar totes les guerres que maten tantes persones.

Que s'acabi el terrorisme.

Que no es doni cap manifestació de VIOLÈNCIA en la vida diària. I ara direm tots plegats el nostre desig:

VOLEM LA PAU A TOT EL MÓN !!

Curs 2012-2013

El passat dia 30 de gener l’escola Àngel Guimerà va celebrar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau, que fou fundat l'any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal, aquesta és una iniciativa d'Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment. El dia escollit per aquesta celebració fou el dia 30, per coincidir amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

A la nostra escola es van dur a terme diferents activitats. Una de les més remarcables va ser la confecció de “l’arbre dels desitjos”, on cada alumne de l’escola va enganxar-hi un desig de pau. A la tarda tota la comunitat educativa ens varem trobar al pati on es va llegir un manifest per la pau, es va cantar la cançó “T’estimo molt” de Lax’n Busto i es va formar el símbol de la Pau amb la participació de tots els alumnes i mestres de l’escola.

Per acabar, l’AMPA va repartir melindros amb xocolata.

Esperem que aquestes iniciatives serveixin per a conscienciar els nostres infants en els valors de la convivència, el respecte i la Pau.