| CICLE SUPERIOR HA ANAT A L'EXPOSICIÓ D'OBRES DEL JOAN MIRÓ | ||
| La mostra a la que han assistit tots els nens i les nenes de Cicle Superior compren una selecció de 25 escultures. La matèria té un paper rellevant en l'obra de Miró. Aquest interès, que s'evidencia en els seus primers objectes i en les escultures modelades, pren protagonisme en l'obra escultòrica dels anys seixanta i setanta.Algunes de les obres que s'exhibeixen permeten confrontar els elements reals, punt de partida de les peces, i el resultat definitiu en bronze. Així, les escultures, foses pel procediment de la cera perduda, ens mostren com Miró trasllada el seu univers pictòric a l'escultura, a través de l'acoblament d'objectes trobats. Els objectes, 
          procedents de la natura, de fabricació industrial o manufacturats, 
          que l'artista col·lecciona en el seu taller durant anys, són 
          el punt de partida per a la creació del que ell anomena "monstres 
          vivents". Com si es treballés un collage, extreu aquests 
          objectes senzills de la realitat i els combina i acobla, per donar vida 
          als nous éssers. | ||
| Abans 
        de començar la visita s'explica el procediment per arribar a la 
        creació d'una obra, partint de diversos objectes. |  |  | 
|  |  |  | 
| Una 
        vegada escoltada l'explicació, els mateixos nens i nenes creaven 
        figures que els seus companys havien d'identificar. |  |  | 
|  |  |  | 
|  |  | Durant la visita es comentava el procés d'elaboració de l'obra i també d'on havia sorgit la idea. Cadascuna de les escultures exposades respom a un procés creatiu, moltes vegades improvisat per part del genial artista. | 
|  | Dels 
        objectes acumulats al seu estudi en Miró arribava a fer-ne una 
        escultura en bronze. |  | 
|  | La 
        curiositat d'aquesta escultura ve donada per la font d'inspiració. 
        En Miró va arribar a fer una "dona" a partir del tovalló 
        que li van posar a taula. |  | 
|  |  |  | 
|  |  | A 
        partir d'ajuntar i combinar diversos objectes, l'artista feia l'escultura 
        en fang. A continuació es feia un motlle en guix, aquest motlle 
        s'omplia de cera. L'escultura feta en cera es cobria de ciment i per un 
        forat s'emplenava amb el bronze liquat, quan aquest solidificava ja només 
        quedava fer els últims retocs de forma manual. | 
| El 
        gall és l'única escultura de bronze que està pintada 
        de negre (el no color). |  |  | 
|  | Amb 
        un plat, un tros de fusta i un tros de ferro... aconseguim una lluna vista 
        per la finestra. |  | 
|  |  |  | 
|  | Aquí 
        podem veure el abans i el després. |  | 
|  |  | Són 
        dones. Estan creades a partir de recipients que poden contenir (pilota, 
        llauna,...), la comparació està en què la dona pot 
        contenir (quan està embarassada). | 
|  | És 
        la representació de la dona mediterrània, amb els peus ben 
        plantats al terra, el blau del mar, la cara fa referència al sol 
        i al final del pal vermell hi ha l'ocell com a símbol de llibertat 
        i en aquest cas de llibertat de pensament. | |
| Per 
        consultar el catàleg 
        del Departament de Cultura | ||
|  | ||