Presentació on s'explica com hem treballat el Projecte Filosofia 3/18 a la classe de

P-3 del curs 2006-2007

Fem Filosofia a P-4

PROJECTE D'INNOVACIÓ EDUCATIVA DEL CEIP ANSELM CLAVÉ

Considerem que és molt important la formació integral de la persona. Veiem la necessitat d'un projecte de realització personal del nostre alumnat; no només uns objectius per aconseguir una acumulació de sabers.
Pretenem que l'educació es fonamenti en el diàleg i la convivència.
Creiem que els nens i nenes han de sentir-se valorats pel que són i no pel que saben. Volem treballar les relacions interpersonals per millorar la convivència.
Creiem que tot el que pugui contribuir a la millora de la convivència al centre, ens facilitarà poder afrontar els conflictes lògics que apareixen en qualsevol relació. Creiem també que és possible treballar amb els nostres alumnes el desenvolupament del que D. Goleman ha anomenat Intel·ligència emocional, es a dir, que podem ajudar-los ha desenvolupar habilitats com: el coneixement de les pròpies emocions, la capacitat per controlar-les, per motivar-se, per tenir empatia i reconèixer les emocions dels altres, i les habilitats socials que els permetran resoldre els conflictes, comunicar-se, cooperar i treballar en equip. Per una escola oberta a tothom i on hi tinguin cabuda totes les diversitats.
Per donar eines a fi d'aprendre a solucionar les discrepàncies i conflictes sense anul·lar les persones que les protagonitzen.
Per facilitar l'aprenentatge, la solució de problemes i la previsió de conseqüències.
Per oferir uns models de resolució de conflictes diferents als que venen als mitjans de comunicació
Per un projecte comú d'escola que afavoreixi una continuïtat en la tasca de la comunitat educativa a fi de millorar els processos de creixement personal i les relacions socials.

Per aquest motiu properament reunirem a tots els pares i mares per poder-los explicar en què consisteix el programa FILOSOFIA 3/18 aprovat pel Claustre de l'escola