Flash bàsic
   

Animació per interpolació de forma
Enrera
 

 

En aquests exemples posareu en pràctica l'animació per interpolació de forma amb la que podreu aconseguir efectes espectaculars fent canvis en les formes dels objectes d'una pel·lícula.

  Com es fa
   
 

Per fer una animació per interpolació de forma calen també dos fotogrames clau separats en la línia del temps i en els que hi heu de dibuixar una forma diferent a cadascun. El programa interpolarà les formes dels fotogrames intermedis per crear l’animació.

Al crear una interpolació de forma es crea un efecte similar a una transformació de manera que una forma sembla transformar-se en l’altra.

   
  Animar una pel·lícula
   
 

La pel·lícula que realitzareu consistirà en dibuixar la metamorfosi de la papallona a partir d'una animació per interpolació de forma.

   
 
  • Obriu el Flash i creeu quatre capes a la línia del temps. Anomeneu-les Fons, Branca, Formes i Text respectivament.
  Capa Fons
 
  • Cliqueu sobre el primer fotograma de la capa Fons, seleccioneu l'eina Rectàngle i dibuixeu un rectangle amb un degradat blau que tapi tot l'escenari.
 
  • Cliqueu a dins del quadre del fotograma 30 i activeu el menú Insertar | Fotograma per tal d'allargar -o repetir- el fotograma fins a la posició 30.
 
 
  Capa Branca
   
 
  • Seleccioneu l'eina Llapis.
Activeu el modificador per dibuixar línies suaus, cliqueu sobre el primer fotograma de la capa i dibuixeu la branca d'un arbre a la part superior de l'escenari.
 
  • Seleccioneu l'eina Pot de pintura, trieu un color i pinteu la branca. Podeu fer servir un degradat de tons marronosos i verds.
 
  • Cliqueu a dins del quadre del fotograma 30 i activeu el menú Insertar | Fotograma per tal d'allargar -o repetir- el fotograma fins a la posició 30.
   
 
   
   
  Capa Formes
   
 
  • Seleccioneu l'eina Llapis.
Activeu el modificador per dibuixar línies suaus, cliqueu sobre el primer fotograma de la capa i dibuixeu una eruga que sembli que pengi de la branca de l'arbre.
 
  • Seleccioneu l'eina Pot de pintura, trieu un color i pinteu la eruga. Podeu fer servir també un degradat de color.
   
 
   
 
  • Cliqueu sobre el quadre del fotograma 1. Activeu el plafó Fotograma i seleccioneu l'opció Forma del quadre Interpòlación.
 
   
 
  • Cliqueu sobre el fotograma 30 i activeu el menú Insertar | Fotograma clave. Us apareixerà una fletxa que uneix els dos fotogrames clau amb un fons verd a sota.
 
   
 
En aquest punt, per poder crear l’animació, heu de provocar un canvi en el fotograma clau que heu inserit tot dibuixant-hi la nova forma.
   
 
  • Assegureu-vos que us trobeu en el fotograma 30 fent un clic sobre el quadre d'aquest fotograma clau.
 
  • Seleccioneu l'eina Goma i esborreu l'eruga.
  • Seleccioneu l'eina Llapis.
Activeu el modificador per dibuixar línies suaus, cliqueu sobre el fotograma 30 i dibuixeu una papallona.
Per anar més ràpid feu això: dibuixeu el traç de mitja papallona, seleccioneu-lo amb l'eina Flecha, copieu-lo i enganxeu-lo. Activeu el menú Modificar | Transformar | Reflejar horizontalmente i uniu les dues parts.
 
   
  • Seleccioneu l'eina Pot de pintura, trieu un color i pinteu la papallona amb diferents degradats de color lineals i radials.
   
 
   
 
  • Cliqueu sobre el capçal de reproducció i moveu-lo a dreta i esquerra per veure el canvi de forma. Activeu també el menú Control | Probar película per veure el resultat.
   
  Capa Text
   
 
  • Seleccioneu l'eina Texto i cliqueu sobre l'escenari. Activeu el plafó Carácter i seleccioneu el tipus de lletra, la mida i el color.

 
   
  • Escriviu el següent títol: La metamorfosi.
 
 
  • Cliqueu a dins del quadre del fotograma 30 i activeu el menú Insertar | Fotograma per tal d'allargar -o repetir- el fotograma fins a la posició 30.
 
   
 
Mostra de la pel·lícula acabada
 
 

 

  Proveu la pel·lícula
   
 
  • Activeu el menú Control | Probar película per veure com us ha quedat l'animació.
 
  • Recordeu d'enregistrar la feina a la vostra carpeta de nivell.
Enrera