Agenda 21 escolar

El nostre Hort

ceip-enric-granados@xtec.cat

Enguany, la nostra escola és el setè any que s'ha inscrit a l'Agenda 21 Escolar de Barcelona. Hem adquirit els compromisos de sostenibilitat. Però el nostre principal repte és convertir el pati, en un espai verd. Com ho farem?, doncs mantenint un petit hort escolar, i seguir mantenint 3 arbres: un llimoner, un taronger i una olivera. També tenim 3 moreres al pati gran. Enguany, instal·larem un hort hidropònic: El cultiu hidropònic és un sistema a través del com les plantes s’alimenten directament d’una barreja d’aigua i nutrients, sense terra. Això es fa amb un circuit tancat de reg que fa circular l’aigua per un conducte en el qual estan les arrels de les plantes. És una tasca molt engrescadora i amb la participació de tota la comunitat educativa de l'escola ho portarem tot a bon port.

Amunt

Organització de tasques i activitats sobre l'Hort

Preparació de l'hort:

Tenim tres bancals i queden assignats d'aquesta manera: Un per a Parvulari, un altre per a Cicle Inicial i 3r, un darrer per a 4t i Cicle superior. Cal començar a treure les males herbes que han crescut durant l'estiu. Es faran per torns, i cada cicle s'ha organitzat per a preparar el seu bancal. Les males herbes arrencades es guardaran en bosses i així a poc a poc s'aniran introduint al compostador com a material estructural. Una vegada arrencades les males herbes cal afergir-hi adob i remoure molt la terra de tal manera que quedi preparada per a la primera plantada.

Compost:

Tenim els recipients per poder produir el compost per l'Hort. Seqüencialment, cada cicle anirà aportant la matèria necessària, així com també col·laborarà la cuina de l'escola.

Plantació i reg:

Enguany es faran dues plantades: la primera serà de al mes de novembre i plantarem enciams, calçots, bledes o espinacs, i la segona està per decidir. Es distribuirà les tasques de reg per cicle.

Recol·lecció:

A principis de desembre es realitzarà la recol·lecció dels enciams.

Instal·lació de l'hort hidropònic:

Activitats:

Visita del camió punt verd:

El dimecres 14 d'octubre com en anteriors cursos hem rebut la visita del camió del punt verd a la nostra escola. Aprofitem aquesta visita per anar a portar i reciclar materials que ja no podem fer servir més: cartrons, ampolles de plàsic, cables trencats, piles, sabates velles, plàstics, bombetes... Aquest camió ens tornarà a visitar el mes de juny de 2016, i així podrem reciclar tot allò que recollirem durant aquests mesos de curs. Col·laborem tots!